08/05/2020

Dag twee van de vakantie

.
Nou... dag twee was wel even wat anders!
Ik moest namelijk naar de tandarts. En niet zomaar mijn eigen tandarts, nee... een endodonto en nog wat.
Voor twee wortelkanaalbehandelingen dwars door een kroon heen.
Bah, niks aan! Twee kostbare vakantie-uren...

Maar ik ben wel wezen wandelen. Mijn zus kan het beamen: vóór half negen had ik al iets bij haar in de brievenbus gedaan.
Een heerlijke ronde heb ik gemaakt, met onderweg een mooi boekenkastje:


Ontzettend leuk gemaakt. Het dakje is een boek van hout.
Daar is iemand echt gaaf mee bezig geweest.
Op het papiertje staat:

"Mim's kastje
Neem een boek mee
en/of zet een boek terug"

Ik heb er een boekje uitgehaald.
Van Hugo, de vader van Aaf Brandt Corstius, die vroeger in Overveen onze buurman was.


Hij had heel veel pseudoniemen, en deze was: Dolf Cohen.
Mijn moeder was vooral gek op de stukjes die hij in de Volkskrant schreef onder de naam Stoker. 
Ze knipte ze uit en bewaarde ze allemaal!
Ben benieuwd naar dit boekje.
De eerste regel is:
Ik heb mijn hele leven gelogen.

Behalve de wortelkanaalbehandeling was het weer een verrukkelijke relaxte dag met: veranda, boek en buiten.
Ik ga door met vakantie aan huis. Het bevalt me prima!

27 comments:

Marjolijn. said...

Ja, nare dingen gaan ook door, gelukkig hebben goede dingen toch de overhand...!
Zonnige dag Marlou.

Lutje said...

je doet wat je graag doet, en dat is nog beter dan op vakantie gaan,
je hoeft op niets te letten
-€en @->- voor jou.

Karel said...

mogge Marlou
nee de tandarts is nooit een pretje hé
maar zo'n wandelingetje is dat wel en maakt de dag weer goed
zeker met zo'n ontmoeting met een leuk kastje vol boeken
veel lees plezier deze vakantie dag
groetjes , Karel

די מריו said...

naar de tandarts gaan is al niet prettig, maar dan ook nog een keer in je vakantie. Dat is helemaal een ramp. Gelukkig heb je nog wel op de lokale markt een mooi boekje weten te scoren. ;-)

Love as always
Di mario

miekequilt said...

Vervelende start van de dag. Maar je bent gelukkig positief genoeg om er weer een mooie dag van te maken.

klaproos said...

oei, dat is pijnlijk..... en wie gaat er nou graag naar een tandarts..
brrrr.
gelukkig was het vroeg aan de dag.. dan heb je een hele dag om het te vergeten:-)
wat leuk hé zo'n minibieb, zo gaaf gedaan .

ben benieuwd naar het boekje, ga je ons nu dan ook stukjes voorlezen plies :-)

dag lieve schat...
nog 2 nachtjes slapen :-)

xxx

John said...

Ook vakantie kan het gebeuren dat je bij de tandarts langs moet. En dat je niet bij je eigen tandarts langsging heeft toch een beetje een vakantiegevoel.

Jelle Droeviger said...

Mooi verslag, Marlou.!
Ja, het leven houdt haar wonderen gewoonlijk voor ons verborgen,
totdat we zelf op onderzoek gaan.
En wat er dan niet allemaal te zíen is, niet te kort.
.
Jelle Droeviger.

Nietzomaarzooo said...

Hoop op weinig napijn voor je. Leuk zo'n mini-bieb en ook mooi dat je ziet hoeveel werk de maker erin gestoken heeft. Fijne vakantiedag en weekend!

nicole orriens said...

Wat een leuke minibibliotheek! Ik vind het ook altijd zo leuk om die tegen te komen.

guusje said...

Oh wat een leuke minibibliotheek. Daar kan ik ook heel blij van worden. Mooi weer heb je trouwens op je vakantieadres. Dat wordt weer met volle teugen genieten.

Karel said...

dank je enne fijn weekend vakantie :)

Edward McDunn said...

Die wortelkanaal behandeling, was natuurlijk een minpuntje, maar je kunt nu dus weer pinda's eten hè?
Die mini bibliotheekjes zijn leuk, deze al helemaal met dat boek als dak.

Jan K. alias Afanja said...

Brrrr ... als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel de tandarts. Gelukkig dat het je tweede vakantiedag niet heeft bedorven.
Fijne vakantie verder. :-)

Rebbeltje ★ said...

Wat doe je nu naar de tandarts in je vakantie ?
Had je dat niet beter kunnen plannen 🤣
Die minibibliotheek is over nagedacht en ziet er leuk uit ja...
Het is ook wel een titel die aanspreekt...veel leesplezier
Groetjes

Ferrara said...

BBRR, die wortelkanaalbehandeling is niet fijn, maar de rest van je blog heel aangenaam.
Heerlijk lezen in je tuin. Wij hebben net het terrasje in de achtertuin ingericht. Daar komt inmiddels meer zon.
De regels mogen dan wat losser worden, wij houden ons nog even koest, kijken hoe het uitpakt. Wel straks nog een fietstochtje in de polder.

Bertiebo said...

Hugo BC, hij hàd nogal wat pseudoniemen. Ik heb er ook altijd zeer van genoten. Straks weer eens even kijken. Een boek heet Blijf met je fikken van de luizenpoten af! Hoop dat de tanddinges meeviel!

Sjoerd said...

Nu nog een boekje terugbrengen, maar dat zal best wel goed komen.

christiene said...

Ha Marlou,
naar de tandarts in je vakantie is dus minder.
Maar je hebt goed aan gepakt,fijn onderweg een boek mee kunnen pakken
en terug naar je vakantiehuisje,lekker lezen.
En met een boek uit eigen boekenkast straks weer terug.
blijf genieten van jou vakantie.
groetjes
Christiene.

Marthy said...

Jemig, een dubbele wortelkanaalbehandeling, jij doet of het niks is. En dat nog wel in je vakantie. Ik vind je een flinkerd dat je er toch nog een leuke dag van hebt kunnen maken.

Hans said...

Nou ik heb de tandarts maar afgezegd, gezien mijn risico.
Dus tijdens je vakantie is het wel noodzakelijk, zeg maar noodzakelijk kwaad.
Zo'n boekenkastje heeft altijd wel een uitstraling.
Gelukkig kun je weer op je tanden bijten. Hans

Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

Jacqueline en Ferry said...

Oei tandarts was je geweest. Geen pretje... Onze tandarts belde toen niet door gaat. Ik ga ook verlopig niet naar toe. Boekenkastje hebben wij in de straat ook gezien. Niemand nemen geen gebruik van. Toen hadden weer weggehaald. Ik zou dan niet aanraken vanwege corona. Brrrr... Iedereen komt dan eraan. wees voorzichtig. Lekker genieten van jou vakantie. Fijn weekend. Groetjes,

MelodyK said...

met 10 paarden krijgt men mij nog niet vrijwillig in zo'n stoel... brrrrrr

Maar gelukkig vind jij het minder problematisch en heb je toch een heerlijke dag gehad, daar ben ik blij om en ik wens je nog een leven vol meer van zulke dagen (zonder de tandarts dan uiteraard)

Hilly Nicolay said...

Wortelkanaalbehandeling geen pretje.
Gelukkig kwam je iets moois tegen na die tijd Marlou.
Een boek vinden is altijd leuk.

Maak er vandaag ook een mooie dag van.

Groetjes,
Hilly

Tine de Jong said...

Hallo Marlou, hield vroeger al niet van de tandarts. Had al van te voren kramp in de buik toen ik er heen moest gaan en door een ongeluk met mijn brommer vroeger zie deuken en kreuken maar als label op mijn website- raakte ik wat kwijt van het gebit en ontving neppers en als ik nu kiespijn zal hebben lol, neem ik een glas water en dompel daar mijn gebitjes nu in hahaha. Ze moeten nu naar jaren ook van nieuwe tandjes worden voorzien die zijn afgebroken maar ik mag nog even niet komen is mij verteld. Men zal mij bellen als het wel is toegestaan. Ben ook risico groep zei hij. Ik wens je mooie dagen en vind het ook heel fijn dat je toch wat geniet van je thuis vakantie. Groetjes van mij, het vlindertje wat fladdert in mooie bloemenwereld.

Catherine Boone said...

Tandartsen zijn op sich geen leuke bijeenkomsten maar ja jij hebt wel een leuke boekenkast ontmoet waar jij boeken kan ruilen met de medebewoners. Heel goed initiatief!

Mirjam Kakelbont said...

Jasses, een wortelkanaalbehandeling. Ik krijg al de zenuwen wanneer ik er aan dénk. Bij de tandarts heb je zo weinig aan een grote mond, hè? (-: Het is in elk geval gebeurd en ik hoop dat je weinig napijn hebt.
Geweldige schrijver! Ik heb z'n Opperlans. Om in te verdwalen.
"Ik heb mijn hele leven gelogen." Wat een mieterse eerste zin voor een boek!
Dag dag liefie ♥