29/05/2020

Madeliefste

.
Tijdens mijn ommetje kwam ik gisteren langs Madeliefste.
Het is een piepklein bloemenwinkeltje hier bij mij om de hoek.

"Mooie blommen, mooie blommen, mensen hierheen mot je kommen" zingen wij wel eens met het koor.
Misschien kunnen we een keertje hier buiten bij Madeliefste staan zingen. Buiten op de stoep moet toch kunnen?!

Ik vind het zo aandoenlijk, dat ze dit op een bord voor haar winkeltje heeft gezet:


Kun je het niet goed lezen?
Dit staat er:

Lieve, dappere mensen,
Het is een heftige tijd, die ons
allemaal raakt, het doet iets met
je. Maar houd vol, want samen
zijn we sterk en we overwinnen
het samen! Kom alleen
naar de winkel. Dat gaat 
sneller. Mijn hart is groot
genoeg, maar mijn winkel
niet. Blijf gezond!
Nancy

Ze heeft tape op de grond geplakt, zodat we niet in elkaars vaarwater gaan staan.
Ook al zo aandoenlijk...



Ik ga er vandaag even langs.
Een bosje van het één of ander halen.
Meestal pluk ik iets uit een berm, maar vandaag... ga ik bij Madeliefste langs.


Kijk nou toch... een tekening van Stan voor Madeliefste (=Nancy)


Home sweet home.
Zo kitscherig, maar hier mag het!


Tot straks Madeliefste.
Ik kom een bosje halen, hoor!

Prettig weekend!


32 comments:

Marjolijn said...

Voor veel ondernemers is het een moeilijke tijd.
Gelukkig hebben de bloemenkwekers en verkopers wel een paar goede dagen gehad, met Pasen en Moederdag en nu de komende Pinksterdagen.
Geen vergoeding voor de rest van de tijd, maar deze mogen ze dan toch meenemen.

PS ik heb na lange weer een blogje geplaatst.

די מריו said...

en nou maar hopen dat iedereen zich er aan houdt. Want juist de mensen die zich er niet aan willen houden moet je in de gaten houden.

Love as always
Di mario

Jacqueline en Ferry said...

Veel mensen hebben ogenblik moeilijk ermee. Ik hoop dat de mensen aan de regels houden. Wat erg dat je mensen ook meemaken zo winkeltje. Je gaat zo mooie bosje bloemen halen. Klanten is dan welkom. Fijn weekend Gewenst. Groetjes J&F.

klaproos said...

Ahhhhhhh madeliefste, wat een lieve naam,
Ja loutje een mooi lief bossie,
Staat leuk op je tafel 🌸🏵🌹🌺🌼
Genieten he het wordt n stralende dag
Dag kabouterke.
Xxx❤

Karel said...

mogge Marlou
ja dat bord alleen al verdiend een blommetje
en ik zou zeggen trommel wat van je zang vriendinnen bij elkaar , zet je op een anderhal meter van elkaar , en zing uit volle borst voor Madeliefste , jullie mooie lied
"Mooie blommen, mooie blommen, mensen hierheen mot je kommen"

fijne vrijdag groet
Karel

vilterietje said...

Heerlijk bosje verwennerij Marlou!
Ik heb je een uitnodiging voor WF gestuurd, doe je nog mee?
Geniet van je verwennerijen.....xxxxx

Bertiebo said...

Aaah, de naam alleen al: Madeliefste

nicole orriens said...

Dat heeft ze mooi geformuleerd. Ik kan me voorstellen dat je zo'n winkel graag steunt met een aankoop : )

Nietzomaarzooo said...

Die naam doet je al smelten. Maar zingen zou ik een beetje voorzichtig mee zijn, gezien de ervaringen van koren en besmettingen (Bachkoor en zingen in kerken). Maar misschien buiten wat minder 'gevaarlijk'. En allemaal op 1,5 afstand, met een plastic bloempot om je hoofd???

Sjoerd said...

Madeliefste mag haar luifel wel eens schoonmaken. Maar voor de rest heb je gelijk. Ze hebben het allemaal moeilijk en wat ze al die jaren hebben opgebouwd wordt nu langzaam afgebroken.

MelodyK said...

NOu wie kan dat nou weerstaan.... als ik daar zou zijn zou ik het ook doen hoor

Jan K. alias Afanja said...

Met zo'n mooie en lieve tekst op dat bord zou ik ook meteen een boeketje gekocht hebben bij Madeliefste. Het zijn veelal de kleinste middenstanders die het erg moeilijk hebben in deze tijd.

Edward McDunn said...

Ach, wat lief en aandoenlijk.
Als het niet zover weg was, zou ik er een groot bos bloemen kopen hoor!

rietepietz said...

Wat een originele naam voor die bloemenwinkel. Zitten meerdere dubbele bodems in en dat is knap. Vaak zeggen we "dat verdiend een bloemetje"als iemand iets aardigs doet, maar hier kun je dan inderdaad beter zeggen "dat verdiend om er een bloemetje kopen";-)

Rebbeltje ★ said...

Ha iedereen zegt hetzelfde de naam is een mooi gevonden naam
Ja daar zou je met plezier naar binnen lopen.
En ja bloemen in huis is een must...tenminste voor mij haha
Groetjes en fijne dag en geniet de bloemen

Karel said...

ha die Marlou
dus jij zwemt nog steeds en graag zelfs
bij is dat nu wel aardig weg gesleten , maar verleren doe je het nooit

ja ik blijf ook voor die dieren boven water , maar onderwater wandel ik binnenkort weer in Blijdorp hihi

fijne middag groet

Jelle Droeviger said...

Wat een lief verhaal. Ja, een goed idee, zo een winkelrje steunen. Ik woon te ver weg, anders...
Als je een bos bloemen of een plantje daar koopt, dan betaal ik het je terug, online.!
.
Jelle Droeviger.

miekequilt said...

Wat een lief verhaal. Die winkel verdient zeker een hoop klandizie.

Hilly Nicolay said...

Mooie naam heeft de bloemenwinkel.
Ja gezellig een bos bloemen op tafel.

Maak er een fijne avond van Marlou.

Groetjes,
Hilly

Hans said...

Wat een lieve log, het zijn de kleine winkeltjes die het doen.
Ook hier een kleine bloemenzaak met heel lieve mensen die van hun product houden. Hans

Tine de Jong said...

Je mooie bloemen staan nu vast nog gezellig in je woning en ook vind de naam heel erg passen en heel mooi.

Lutje said...

ik ga mee een bloemetje halen, het is echt super!
-€en @->- voor jou.

Ria said...

Mooie blommen❤

Carla S. said...

Wat woon je toch in een leuke buurt.
Elke wandeling levert weer een nieuwe ontdekking op.
Dat kleinschalige is het fijnst.
Ik herinner me nog het winkeltje dat je ontdekte, waar ze zulke lekkere rosé verkochten. Dat was op het eind van de Barrevoetstraat. Hij had er ook lekkere hapjes bij.
Helaas kun je er niet van leven, want huisjesmelkers vragen torenhoge huren en de jeugdige consument gaat voor veel en goedkoop.

Marthy said...

Mensen die zo hun best doen om hun bedrijfje draaiende te houden moet je steunen. Goed zo!

Lea said...

Ik volg je nu een paar weken en vind je erg leuk en positief schrijven. Bedankt en groetjes van Lea.

John said...

Kleine winkeltjes, daar heb ik echt mee te doen. Ik hoop dat het haar lukt allemaal.

christiene said...

Ha Marlou,
bloemen houden van mensen
en mensen van bloemen.
En zo als je beschrijft,ook met een lief gebaar
krijg jij een bloemetje van mij!
lieve groet
Christiene.

Karel said...

ha Marlou

ja ik heb zojuist wat bakken aan de reling gehangen , 3 van 4 hebben ook al 2 plantjes elk , kan maar zoveel mee op de fiets hé , mooie reden om nog een ritje te maken , maar niet vandaag , ik ga in de totale ruststand hihi
nee mijn geplande wandelingen in Zeeland en op Ameland lopen niet weg 😀

fijne middag groet

Rebbeltje ★ said...

Hoi Marlou
Sinds ik begonnen ben met koolhydraatarm eten is het een uitdaging geworden gezonde maaltijden op tafel te krijgen. En ik was altijd al dol op ovenschotels dus probeer ze allemaal haha
Vanaf oktober ben ik er mee bezig (had diabetis type 2) binnen 3 maanden waren de waardes weer goed. Dus het heeft gewerkt voor mij, maar ga nu gewoon door want wat ik maak is zo yummie lekker haha
En nog steeds vakantie houden? Wij wel in eigen tuin tussen de blommen
Groetjes

Sjaantje said...

Madeliefste heeft een hele leuke tekst bedacht voor op haar krijtbord.

Mirjam Kakelbont said...

Deze winkel móet wel de favoriete blommeenzaak worden van Klapper (-:
Wat een lieve tekst op dat krijtbord, en ook nog een mens met humor.
Mijn vriendin had ook enkele kitschdingen maar bij haar paste het op de een of ander manier ook.
Lieve bloemengroet ♥