13/05/2020

Gisteren

.
En ja hoor... wat was ik gisteren ontzettend jarig.
Helemaal in Limburg, waar ik heerlijk gefêteerd werd door mijn lieve verloofde.
Eerst naar Neerkant voor een fijn bezoek aan mijn vriendin Dienie: dank je wel voor alle verwennerijen!
Kijk eens: foto van de taart uit haar blog geleend... 
(Trouwens: een bezoekje aan haar blog is zeer de moeite waard! Klik op: LouLou )


Wat was het oer-gezellig daar in Brabant, bij Dienie en haar jongens.
Maar we gingen verder, naar Limburg! Naar Kasteel Erenstein bij Kerkrade.
Een prachtig Kasteel, waar we niet sliepen, maar wel dineerden.
Zie je me voor je, als een soort van Jacoba van Beieren schrijdend door de kasteeltuin?


Het slapen deden we in een prachtige twee-verdieping-kamer in de Hoeve, die bij het Kasteel hoort.
Een echte Limburgse Hoeve...
Vanuit onze vertrekken hadden we zicht op deze mooie binnenplaats, met bloeiende tamme kastanje.


Alles is allemaal wel anders in deze Corona-tijd.
Je kunt natuurlijk niet zomaar een terrasje pakken en je dient afstand te houden.
Maar alles went!
Een koffietje kun je meenemen en gewoon ergens in een park op een bankje opdrinken.
Waarom niet?
Het gaat er toch allemaal om dat je samen geniet.


Iedereen bedankt voor de leuke mails en appjes.
En de verjaarskaarten niet te vergeten.
Wat me doet denken aan... van wie kreeg ik de Marc Chagall kaart met gedichtje van Sjoerd Kuyper?
Er staat geen naam onder, maar ik ben wel nieuwsgierig... 
In ieder geval bedankt!

Al met al een top-verjaardag dus.
Ik kan er weer een heel jaar tegenaan.
En reken maar dat ik kern-gezond blijf!











30 comments:

Marjolijn. said...

Fijn dat je een leuke dag hebt gehad, ja je moet er weer een heel jaar opteren, voor de volgende verjaardag...!!

Lutje said...

ik ben jaloers, hier mag je nog nergens gaan eten
wij hebben maandag op mijn vriend zijn verjaardag zelf gekookt
maar je hebt genoten, dat is duidelijk te zien op je foto's
-€en @->- voor jou.

Tine de Jong said...

Fijn dat je verjaardag zo gezellig was en ook hier zijn alle eetgelegenheden nog gesloten maar net wat je al schreef je kan een hoop zelf meenemen voor bijvoorbeeld een picknick. Nu maar even uitbuiken en genieten van de herinnering. Fijne dag wens ik je voor vandaag.

Hilly Nicolay said...

Wat fijn om te lezen, zo'n toffe dag.
Op bezoek bij Dien en de jongens, ook al zo fijn.

Vandaag lekker nagenieten dan Marlou.

Groetjes.

klaproos said...

Fantastisch mon loulou...
jij en je lieve schat weten wat genieten is..
en tukken er ook niet voor om een stukkie te tuffen,
ik vond het fantastisch dat jullie er waren,
hoop dat het gauw "gewoon" weer kan,
maar dat kan nog wel effies duren, nou jacoba.....
geniet van deze stralende woensdag, gooi je raam open en zing:-)
..
"this is not America " nóóóóóó.

dikke knuffel
xxx

Karel said...

mogge Marlou
dat was een mooi uitje om je verjaardag te vieren
groetjes , Karel

Jan K. alias Afanja said...

Dat klinkt goed! Als ik dat zo lees, kun jij er eerst weer even tegenaan met zoveel verwennerij. Maak er ook vandaag een mooie dag van!

Bertiebo said...

Wat ontzettend leuk allemaal. Ik wed dat je er nog meer van genoot dan je anders gedaan zou hebben!

Nietzomaarzooo said...

Wat een heerlijke verjaardag. En met je geliefde ook nog. Joechei! Je hebt er gewoon een rondje Nederland van gemaakt. Denk inderdaad dat je er nog meer van genoot dan anders.

Edward McDunn said...

Fijn dat je zo genoten hebt Marlou, zo wil je elke maand wel jarig zijn, natuurlijk niet in jaren hè?

nicole orriens said...

Wat fijn dat je zo'n goede verjaardag hebt gehad Marlou! Een goed begin van een nieuw levensjaar.

guusje said...

Nog heel erg van harte en nog vele kerngezonde jaren. Wat een fantastische verjaardag. Wil ik ook. Wou dat ik morgen jarig was. Moet nog maaaaaanden wachten.

Sjoerd said...

Ik ben blij dat jullie van alles genoten hebben. Zo'n kasteel is toch weer eens wat anders...

Karel said...

ha die Marlou
ja ik wil als het enigszins kan toch weer op pad
en in het OV is dan zo'n lapje verplicht , fijn is anders

ja mooi poldertje daar

groet , Karel

sjannesblog.com said...

Wat fijn, dat je verjaardag zo goed is uitgepakt!

Ria said...

Wat een heerlijk verhaal weer over een heerlijke verjaardag🎉fijn Marlou

christiene said...

Lieve Marlou,
wat fijn dat je toch een stukje voor mij hebt bewaard.
dit was een verjaardag om nooit te vergeten,zo mooi!
fijne vakantie verder,dat gaat jou zeker lukken.
Een zonne groetje
Christiene.

Rebbeltje ★ said...

Heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten ondanks alles.
ja je moet zelf de slingers ophangen als je wat te vieren hebt
nu ben je tot december even oud als mijn mannetje grijnzzzz
Groetjes en geniet verder van je vakantie

rietepietz said...

Wat een prachtige verjaardag heeft je verloofde voor je geregeld, zeker in deze tijd is zo'n uitje heel bijzonder. Alsnog van harte gefeliciteerd en natuurlijk een goed plan om gezond te blijven;-)

Ferrara said...

Oh mens wat een toffe dag. Daar kun je nog lang van nagenieten. Dat gebakje alleen al is een feestje om te zien en om van te smullen. En van Henry natuurlijk.

Jelle Droeviger said...

Hey, Marlou,
Geluk wens ik je met je verjaardag.!
Fijn dat dat alles met leuke uitstapjes weer een beetje gaat kunnen.
Daar snakken we allemaal naar.
Ik droom wel eens dat ook ik in een kasteel vertoef, en dat ik dan van alles krijg aangereikt, en zelf helemaal niets hoef te doen dan te genieten.
.
Maar dan wordt ik wakker en sta weer op de veerboot naar Terschelling, op weg naar huis,
en een gure Noord-Oostenwind waait mijn pet zowat van mijn hoofd.
Dat is óók genieten, tóch.?
.
.
Jelle Droeviger.

Unknown said...

Toffe mensen verdienen een toffe vakantie. Ouwe genieters. Voor beeld voor velen. En van je hela hola houdt er de moed maar in. Daaag. Ton.

Rebbeltje ★ said...

Zag nu de reacties op de oude blogs pas...zo leer je elkaar wel beter kennen hè

vilterietje said...

Wie sjoen os Limburg is....

די מריו said...

Dat zijn wel prinsessenverjaardagen jonge dame. natuurlijk heb je daar van genoten.
Maar dat is je gegund.

Love As Always
Di mario

Marthy said...

No van harte en nog veel mooie levensjaren gewenst. Wat heb je een mooi uitje gehad, klein beetje jaloers.

Catherine Boone said...

Beter te laat dan nooit: ik wens jou nog vele mooie jaren tegemoet met heel ontmoetingen en wat jouw hart verlangt naar.

miekequilt said...

Wat heerlijk Marlou. Die verloofde van jou weet wel hoe hij het leven viert. Heerlijk dat jullie zo hebben genoten.

Hans said...

Je hebt een mooie locatie uitgezocht om je verjaardag te vieren, vandaar dat Sjoerd het wist.
Daar wil ik ook wel slapen en wonen.
Het is je gegund, op het leven. Hans

John said...

Jacoba van Beieren was jaloers geweest op zo'n verjaardag als die van jou :)