18/05/2020

Klara

.
Mijn oudste zus Klara zou vandaag jarig zijn: 18 mei
82 zou ze zijn geworden, als ze door had geleefd.

Maar helaas... het zat er niet in.
In 1993 hebben we haar dood gevonden.
Je kunt je vast wel voorstellen hoe erg dat is.
Je lieve zus dood in haar stoel. 


Omdat ze heel erg van zonne-bloemen hield...

Ik heb al eens eerder iets over haar geschreven.
Ik zou het fijn vinden, als je even een soort van bij haar op bezoek gaat.
Op verjaarsvisite...
Dat kun je hier doen... klik op: Klara


Dag lieve zus, Rest In Paradise!

Hier is een kadootje voor je: je lievelingszangeres Joan Baez met Donna, Donna... pak het maar uit:




26 comments:

Lutje said...

een mooie ode aan je lieve zus
veel sterkte, want zulke dagen zijn triest
hun gemis blijft
-€en @->- voor jou en een dikke knuffel

Marjolijn. said...

Het gemis blijft, gelukkig blijven ook de herinneringen en die mag je koesteren...!

Jacqueline en Ferry said...

Het gemist blijft in je hart. Het blijft veel herinnering eraan. Lieve zus had je toen. Het is moeilijk dag voor je. Heel triest. Veel sterkte gewenst. Dikke knuffel. Groetjes J&F.

Karel said...

mogge Marlou
ik was ff op visite bij Klare hoor , die had een zwaar leven en dat is zacht uitgedrukt :(
mooi om haar zo weer in het zonnetje te zetten
geniet de mooie herinneringen
sterkte vandaag
lieve groet , Karel

Hilly Nicolay said...

Jouw zus heeft wel het nodige meegemaakt Marlou.
Een mooiere ode aan haar kun je niet geven.

Sterkte op deze dag.

Lieve groet,
Hilly

klaproos said...

Lieve loutje,
ik ben bij haar op bezoek geweest....
Sla twee armen om je heen... en dan wil ik alles van je horen ...

wat een "lief" blog

dag lieve schat.

xxx

Bertiebo said...

Ik ben ook op bezoek geweest, Marlou. Wat een prachtig in memoriam heb je gemaakt voor je lieve zus. Wat een ander leven had zij. Ze wordt,dankzij jou,nog steeds gezien, Klara.
En nu ga ik Joan Baez luisteren. Ik ben vrij recent nog bij een optreden van haar geweest, dus het is ook een cadeautje voor mij. Dank

John said...

Joan Baez is een mooi cadeautje, Marlou. Je zus zal het vandaag heel de dag luisteren denk ik.

Karel said...

ha die Marlou
ja een schitterend beessie hé , ik was ook blij dat er dik glas voor zat :)
mazzel

Edward McDunn said...

Een liefdevol en ontroerend in memoriam voor Klara hoor.
Het gemis zal altijd blijven, koester de mooie herinneringen Marlou.

Catherine Boone said...

Een prachtig lied vol breekbare en kwetsbare tonen en noten. Jouw zus zal deze vandaag vast en zeker waarderen en ook de herinneringen samen voor elkaar. Veel sterkte nog, Marlou

pourquoi pas ??? said...

Wat een prachtig en bijzonder verhaal over je zus. Ik ben bij haar op visite geweest. Ik wens je veel liefs toe voor vandaag.

Sjoerd said...

Een mooi levensverhaal, met een mooi stuk muziek erbij. Voor Klara, maar ik denk ook een beetje voor Marlou. Laat de herinnering blijven...

Rebbeltje ★ said...

Jeetje 53 veel te jong dat hakte er bij jullie natuurlijk flink in
Mijn zus was 67 eb zou net oma worden...helaas niet gelukt
En nu 4 jaar later 1 kleinkind en 2 op komst.
Wat had ze dat graag meegemaakt maar helaas net als bij jou zus zat het er niet in.
Zal een dag met een randje zijn vandaag maar je muziek is prachtig Donna
Groetjes

rietepietz said...

Wat een indrukwekkende vrouw was je zus. Veel te jong gestorven natuurlijk en dat blijft pijn doen, ook na zoveel jaren.

Nietzomaarzooo said...

Mooi, zo'n eerbetoon aan een veel te jong gestorven zus. Ontroerend. Sterkte vandaag.

Jan K. alias Afanja said...

Een mooi eerbetoon aan je zus.
Ook een mooi cadeautje voor je zus, ik ben al pakweg 40 jaar bewonderaar van Joan Baez.
Pluk de dag, Marlou. Het leven is maar kort en kan elk moment onverhoeds voorbij zijn.

Anonymous said...

Ach die Klara toch, wat een tijd geleden alweer zeg.
Denk nog wel eens aan haar en in die tijd dat ik bij jullie thuis was.
Waar is die tijd gebleven.

ERICA

Ferrara said...

Soms komt er muziek voorbij die herinneringen aan dierbaren nieuw leven inblaast.
Je zus had geen gemakkelijk leven.

miekequilt said...

Ik ben even bij Klara geweest. Wat een mooi verhaal schreef je over haar.

Sjaantje said...

Wat een bijzondere zus heb je, Marlou. Een zus met ook een bijzonder levenseinde.

די מריו said...

Jij bent ook een mooie.. zulke mooie muziek aanbieden. Dan ga ik er in verder.. en voordat je het weet zit je een uur later nog te luisteren. Toen moest ik ineens weg. Dus toen ik vanavond de pc aanzette stond je pagina nog open. Ik dacht, dit heb ik al gelezen, maar nog niet gereageerd dus.. Maar daardoor zit het verhaal van je zus nog beter in mijn hoofd. Mooi verhaal. Ze verdient de aandacht.

Love As Always
Di mario

Hans said...

Altijd erg verdrietig om iemand te moeten missen.
Maar als je weet dat het leven hier afgelopen is is er altijd nog een nieuw leven.
Hans

@ als je een klassieker wilt horen dan vraag je die gewoon aan, ik vind het alleen maar fijn om te delen met mijn webloggers.

Aja said...

Ja, ik werd vannacht wakker en dacht: Klara. Het is de 18de. Dan spookt er van alles door je hoofd.Hoe is dat gegaan.... zittend in haar stoel. Toen ik haar daar zag zitten las ik geen paniek in haar gezicht. Alleen rust. Ze heeft een zwaar leven gehad. wij, haar zusjes deden van alles en nog wat. Hadden vriendjes, gingen uit. Zij niet... Klara, meisje toch.





Florian said...


Mooi mooi zus,

ja de 18e sta ik altijd wel even stil bij mijn zus die ik vond en zag dat was geen slapen meer maar nooit meer slapen.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Mooi geschreven; nooit vergeten; in het hart bewaard.