15/09/2021

Marco Selene

Soms heb je zomaar weer eens een buitenkansje. Heb er best wel vaak eentje eigenlijk, nu dus ook: een bijzondere expositie tijdens de Open Monumentendagen, in Hillegom in de Kulturele Raad.

Dat kwam zo... Henry kent de kunstenaar, die daar exposeert: Marco Selene (Graphic Designer) en wist, dat zijn expositie zondagmiddag geopend werd. Daar zijn wij dan als de kippen bij, want... het is mooi om goede kunst te zien: goed voor je harses (zou mijn pleegbroer Matth zeggen) 

Volgens Marco zelf is zijn kunst meer modern monnikenwerk. 

Hij tekent eenvoudige, alledaagse mooie momenten. 

Kijk hier: achter in de tram, die papa met zijn twee kindertjes én de Donald Duck... Echt mooi en intiem.


In de folder staat hoe Marco te werk gaat:
"Ik heb de strakke, zwarte en gesloten lijnen nodig, die ik op papier teken omdat het computerprogramma daar kleurvlakjes van kan maken. Daar bestaat de print uit. Het zijn allemaal vlakjes, honderden, die ik met de muis op de computer inkleur en passend maak". 
Inderdaad: modern monnikenwerk dus.

Ik vraag aan Marco wat zijn favoriete werk is. Dat is deze... de Z-krantverkoper. Die staat bij hem om de hoek bij de supermarkt in Enschede. Hij poseert er naast. En ik mag de foto maken en plaatsen.



Henry wil natuurlijk van de hoed en de rand weten...
En Marco legt heel geduldig uit, hoe het werk opgebouwd wordt.

En ziedaar... daar heb je Paul. Ik ken hem als buurman van mijn vorige lease-hondje Lizzie. Hij heeft het hondje ook wel eens uitgelaten en hij blijkt een zeer goede vriend van Marco te zijn. 
En ook door hem vereeuwigd!


Paul komt er even naast staan. Hij heeft nu weliswaar geen snor meer en ook geen hoed op, maar soit!


Mooi gemaakt, vind ik.

En dan tot slot nog een mooitje van Marco's verloofde Paula Siena, die eigenlijk anders heet, maar dit is haar alias:


Prachtig toch? Een alledaagse bezigheid. Geen hoogdravende poespas...

Ik ben blij, dat ik dit allemaal heb mogen zien.
Er hing nog veel meer, allemaal even mooie en sterk.

Dag Marco!

De expositie is dus in de Kulturele Raad in Hillegom. Tot en met 20 november.
Prinses Irenelaan 16

16 comments:

Anonymous said...

Heel mooi gemaakt. Het lijkt me wel veel werk. De beste man heeft geen last van rsi als hij zo veel met de computer doet?

Marjolijn. said...

Moderne kunst op de monumentendagen, toch een bijzondere combinatie...!

Karel said...

mogge Marlou
een moderne paint by number lijkt het mij
en hij maakt er mooie kunstwerkjes van
ik heb heel veel geduld , maar zie het mezelf niet doen :)

geniet de dag

John said...

Ik vind deze alledaagse monnikenwerk kunst wel erg leuk. Vooral die eerste is erg leuk.

klaproos said...

Prachtig inderdaad lootje,
Wat een geduldige man moet dat zijn
Daar helikopter respect voor,
Ik vind zijn werk ook erg mooie en kleurrijk,
Daar hou ik van
Dag kleurtje
Xxx ❤️

Jelle Droeviger said...

Kunst bevrijdt ons uit wanhoop en somberheid.
Geeft kleur en diepte aan onze gevoelens.
Je gaat vanzelf nadenken en dan glimlachen.
Marco Selene is een kunstenaar.
.
Jelle Droeviger.

Jan K. alias Afanja said...

Mooi, vrolijk werk. Vooral het drietal achterin de tram vind ik erg mooi.

Edward McDunn said...

Mooi en kleurrijk werk hoor, leuk dat Marco er uitleg bij gaf.

sjannesblog.com said...

Bijzondere kunst! Leuk om te zien.

Bertiebo said...

Wat leuk! En als ik in Hillegom woonde...

Ferrara said...

Wat een precisiewerk met mooi resultaat.

Rebbeltje ★ said...

Houd daar ook wel van alledaagse kunst...
Je boft weer met jullie uitje
Groetjes

Sjoerd said...

Ik hou ook van alledaagse kunst, dat wordt gemaakt door mensen die het voor hun plezier doen.

Hans said...

Er is niks mooiers dan een buiten kansje te hebben, samen geluk delen bij een doek gemaakt met liefde. Hans

Vera said...

Wauw Marco! Want een leuk stuk over jou en jouw werken, ze zijn allen prachtig!
Ik ben erg trots om zelf een Selene aan de muur te hebben hangen en geniet er elke dag van.
Heel veel succes in Hillegom en liefs!

nicole orriens said...

Dit vind ik ook erg leuk. Ik houd erg van het gewone leven, en prachtig zoals de kunstenaar dat heeft vastgelegd!