01/09/2021

Rararara

Zondag reden we over een lange dorpsstraat, ergens in Noord-Holland en ineens zag ik een huisje met een heleboel kleuren... En als ik zeg een heleboel, dan bedoel ik echt... mega-veel! 

Henry stond op de rem (ja, want hij reed...) en we keerden om, om het huisje eens wat beter te bekijken.

Eén en al kleur en levendigheid... dat wilden wij wel eens even van dichtbij bekijken.


Alles, maar dan ook alles is beschilderd. Nou ja... de bomen niet natuurlijk, maar verder echt alles.


Het fleurde de grijze zooi een beetje op, want wat was het grijs... afgelopen zondag. 
Ik werd best wel blij van al die kleuren...


Daar is iemand bezig geweest met de verfpot en de kwast. Ik zie het voor me... dansend rondom het huisje... likje verf hier, likje verf daar... kleur... kleur... kleur... We keken onze ogen uit.


Heel veel spiegels hingen er en natuurlijk hebben we daar even gebruik van gemaakt. Doen we wel vaker: een spiegelfoto...

Kijk... iemand was net bezig geweest. De verfkwasten en - potten stonden er nog. Wat een klus! Komt er iets binnen? Hup... meteen beschilderen...


Ik vind het wel wat hebben, hoewel ik er niet aan moet denken om mijn hele huis te beschilderen. Maar de kunstenaar deed dat en maakte er zelfs een museumpje van. Open van 1 tot 5...


Heb jij enig idee welke kunstenaar dit allemaal gedaan heeft?
Het is een man en hij was best wel beroemd, of kun je beter zeggen berucht?


21 comments:

Lutje said...

ik weet het echt niet, dus ik lees het morgen wel ;-)
-Een @->- voor jou.

Anonymous said...

Er komt maar een naam omhoog: Anton Heijboer. Erg fleurig allemaal.

Marjolijn. said...

Dat is wel een beetje heel veel kleur...!

Sjoerd said...

Huisje van Anton Heyboer in Den Ilp

Jetteke said...

Wowwowwow! Wat een prachtige, heldere kleuren allemaal!
En zo niet-vloekend, dus bij elkaar passend.
Ik vind dat nog een hele kunst.

John said...

Volgens mij Anton Heijboer en een van zijn vrouwen houdt het in stand. Ik vind het een prachtige kleurenpracht. Veel beter dan al dat grijs wat we op te veel plekken zien.

Nietzomaarzooo said...

Dacht ook direct aan Anton Heyboer. Nou ja, een van zijn vrouwen dan, want Anton leeft niet meer. Dat grijs van zondag had zo'n spetter kleur gewoon nodig!

klaproos said...

:-) geweldig kleurig loutje,
persoonlijk zou ik er ook niet aan moeten denken,
maar om het bij een ander te zien is het wel erg leuk:-)
was de artiest zelf niet aanwezig dan ??

geniet van vandaag levenskunstenaar
xxx

Edward McDunn said...

Wat bijzonder en kleurrijk, wie hier niet vrolijk van wordt is een chagrijn.
Ook volgens mij, is dit werk van Anton Heyboer.

Karel said...

mogge Marlou
dat is zeker een kleurrijke boel daar in Den Ilp
geniet de dag

Jan K. alias Afanja said...

Ik houd wel van wat kleur en fleur, maar dit is me net wat teveel van het goede. Het geeft me wat teveel prikkels.

Jelle Droeviger said...

Geen idee.
Het zou Karel Appel, of Anton Heyboer kunnen zijn, want die twee konden zó zinloos met kleuren knoeien dat mensen zeiden dat het wel kunst móést zijn..
Gisteren zag ik een spin bezig met het maken van een web, en toen ze klaar was ging ze, in het midden ervan, wachten op bezoekers, en ik dacht: kijk, dát is nu een kunstenaar..
.
Jelle Droeviger.

guusje said...

Yep Anton Heyboer. Ik ben er nog nooit geweest, maar ik wil er zeker eens heen.

Ferrara said...

Een fleurig geheel, maar wat mij betreft teveel van het goede. Heyboer kon moeilijk maat houden ook met vrouwen.

miekequilt said...

Ik heb niet gekeken wat de anderen schreven, maar ik denk Anton Heyboer. Ik zou persoonlijk helemaal gek worden van zoveel kleur. Maar voor een ander vind ik het wel leuk.

Rebbeltje ★ said...

Zo blij als een kind moet die wel zijn ;)
Beroemd of berucht het ziet er allemaal fleurig uit.
Zo salsa dat is niet de eerste de beste waar je bij dansles aan denkt...lijkt me leuk om te leren.
Groetjes en geniet ook deze grijze dag

sjannesblog.com said...

et is het huis van één van de vijf bruiden van Anton Heijboer in Den Ilp. Zij verkoopt daar o.a. zijn werk.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Geen idee maar het fleurt wel op. Een ietsje teveel misschien. 😉

Hans said...

Een lange dorpsstraat dacht ik aan Assendelft.
Kunstenaar, Rembrandt zal het wel niet zijn. Hans

Hilly Nicolay said...

Mooi kleurig Marlou.

Nicole Orriëns said...

Oh geweldig dit huis zeg! Ik zou ons huis ook zo wel zo kakelbont willen schilderen als ik zo handig was, en als ik het durfde. Dat gezegd hebbende, kan ik misschien wel van die kakelbonte steentjes onder een boom leggen of zo.