08/09/2021

Ommetjes... doen!!

Nog even over de Rara van vorige week: het was het kleurige huis van één van de bruiden van Anton Heijboer. En nee... hij was niet thuis, want hij is gaan hemelen... 

Maar nu... over tot de orde van de dag. Nog steeds doe ik elke dag één of meer ommetjes. Soms zijn het geen ommetjes, maar streepjes:


Het is precies 20 minuten: 10 minuutjes heen en 10 minuutjes terug. Langs het water van de Brouwersvaart tot een bepaald bruggetje. Lekker om de dag mee te beginnen. Tot nog toe loop ik er al om half acht 's morgens...

Maar het ommetje is niet altijd een streepje. Soms heb ik behoefte aan iets anders. Deze bijvoorbeeld:

Gewoon de deur uit, naar de Garenkokerskade en dan door de wijk weer naar mijn eigen grachtje en mijn eigen huis. 

Een echt rondje heb ik nog niet kunnen lopen, hoewel het soms wel een rondje genoemd wordt.
Dit is wel een heel vreemde vorm:

Deze drie foto's zijn op één dag gemaakt. Om half acht 's morgens, eentje vlak voor de lunch en nog eentje aan het eind van de middag. 3 x 20 minuten. Is toch mooi een uur gelopen, op één dag... elke dag dus!
Het bevalt me prima. Ik voel me fit en licht en (meestal) opgewekt. Dat doet "buiten" met je!

En tot slot een hersenweetje van Erik Scherder zelf:



22 comments:

Lutje said...

ik wandel niet zo graag meer, ik doe ommetjes met de fiets ;-)
-Een @->- voor jou.

Anonymous said...

Dat is heel goed van je dat je nog elke dag een stukje loopt.
Ik zou heel graag weer normaal willen lopen, maar dat gaat niet meer. Ik fiets daarom liever.

Marjolijn. said...

Daar doe je goed aan...!!

Bertiebo said...

Ik vind het woord zo leuk: ommetje

John said...

Ja, dat van dat huis wist ik. Ommetjes, ik loop me verloren :D Samen met de Bent maken we heel wat kilometers.

Karel said...

mogge Marlou
heerlijk hé dat wandelen , ik doe het gelukkig al van voor het woordje ommetje werd uitgevonden :)
geniet de dag

klaproos said...

heerlijk loutje goed bezig,
en ja sociale contacten onderhouden we ook hé :-)
ik schrijf me suf, :-)
maar wel erg leuk,
je hersenen bezig houden en op tijd rust gunnen heerlijk,
goed gedaan loutje

een fijne dag vandaag hé

xxx

pourquoi pas ??? said...

Ik mag die Erik wel. Als je denkt dat je te weinig of het niet goed doet blijkt dan dat het volgens hem prima is. liefs.

sjannesblog.com said...

Of het een streep, een rondje of een vierkantje is, als je maar beweegt!!

Nietzomaarzooo said...

Eindelijk weer eens de app gebruikt en omdat ik las dat jij al heel vroeg je ommetje liep, inspireerde me dat om na het douchen en aankleden, hoppa app aan en doe het nou maar eens. Niet miepen, maar gaan. Kreeg ik nog extra punten van Erik omdat ik voor 09.00 uur liep.

Dank je wel voor de inspiratie!

Edward McDunn said...

Als je maar blijft bewegen toch?
Wanneer ik er afhankelijk van zou zijn voor het ophalen van de kaarten, ben ik snel vastgeroest.

Jelle Droeviger said...

Ja, bewégen is geweldig.
Het houdt je jong, levendig en nieuwsgierig.
Zelf ga ik, overigens, liever per fiets.
Dan gaan je heupen langer mee, en kom je dichter bij de honderd..
.
Jelle Droeviger.

די מריו said...

Lekker een rondje lopen is ook heerlijk. Het hoeft niet hard, als je maar lekker buiten bent.

Love As always
dimario

Jan K. alias Afanja said...

Dat zijn mooie ommetjes, Marlou, goed werk!
Zelf ben ik de laatste tijd wat minder goed bezig, vaak haal ik mijn minimaal te halen stappen niet. En met het warme weer van deze week hoef ik dat ook niet te proberen. Volgende week maar weer zien.

vilterietje said...

Tijdens de zomertijd fietsen,
wintertijd lopen.
Maar wel elke dag op pad
Want met de hoed in de hand….

Ferrara said...

Meestal pak ik de fiets, maar nooit voor elf uur 's ochtends. Dan maar geen punten.

Rebbeltje ★ said...

Sinds mijn beknelde zenuw in mijn been is het lopen wat op een laag pitje komen te staan...zo gauw het weer kan begin ik weer maar verder dan een rondje om huis kom ik nu niet.
Wel balen want liep 3 tot 4 x per week een uur.
Mis dat echt pffttt
Groetjes

Sjoerd said...

Dat zouden meer mensen moeten doen, i.p.v. achter de geraniums te blijven zitten..

Mormorsweb.blogspot.com said...

Mooie ommetjes. ❤️

Hans said...

Wandelen is zo een ontspannende bezigheid, ik doe mijn best.
Het zijn leuke afstanden.
Den Ilp, ja een leuke plaats. Hans

Hilly Nicolay said...

Wandelen is fijn en je ziet en spreekt vaak iemand.

Fijne dag verder Marlou.

Tine de Jong said...

Soms wandelen mijn man en ik nu samen in de morgen en avond een ommetje want beweging is goed voor hem.