07/10/2021

Altijd mazzel!

Soms denk ik wel eens: wat heb ik toch vaak mazzel. Gaat dat altijd maar door? Is er een grens aan de mazzel? 

Niet dat dat voor mij hoeft hoor. Maar ik vraag het me gewoon af. 

Dit bijvoorbeeld:


Ik loop mijn lunch-ommetje. Ik kijk naar iets, dat links van me op straat ligt.
Huh? Wat is dat?
Stapje terug...
En jawel hoor! €20,-
In elkaar gevouwen en uit iemands broekzak gegleden.

Voor Loutje!

Thuis vouw ik het briefje open. Ja heus... een gekreukeld, maar echt briefje van €20,-


Wat zal ik daar eens mee gaan doen?
Weer op een biertje trakteren?  Of gewoon in de huishoudpot? 
Ik denk, dat ik mijn kleinkinderen ieder een tientje geef. Zo maar... goed idee, toch?!



19 comments:

Marjolijn. said...

Jouw kleinkinderen zijn echte gelukspoepers....!

די מריו said...

Geluk moet je willen zien. En dan zie je vaak nog meer.

Love as always
Dimario

Lutje said...

ze zullen blij zijn :o)
ik ben dat ooit maar 1x in mijn leven tegen gekomen
-Een @->- voor jou.

Bertiebo said...

Lief!

John said...

Soms ligt geluk letterlijk op straat. Of rijkdom.
JE kleinkinderen zullen blij zijn met ieder een tientje.

klaproos said...

wahhahahaah heerlijk loutje wat een prachtig cadeautje,
dat is mazzel..
ja voor de kids , die vinden dat heerlijk :-)

vandaag nóg meer presentjes gewenst voor jou
xxx

Sjoerd said...

Jouw geluk is de pech van iemand anders. Alleen had die iemand anders beter op zijn geld moeten passen. Alleen door jouw geluk door te geven maak je drie mensen blij...

Karel said...

mogge Marlou
dat is echt een mazzeltje
en nu krijgen de 2 kleinkinderen ook een mazzeltje
geniet de dag

Karel said...

blij dat je het met me eens bent wat de foto's betreft :)
groetjes , Karel

Edward McDunn said...

Zó...dat is mooi meegenomen Marlou, kleinkinderen kunnen een feestje bouwen.

Jan K. alias Afanja said...

Bjj mij fladdert het geld alleen maar uit mijn beurs in plaats van erin! :-)

Tine de Jong said...
This comment has been removed by the author.
Jelle Droeviger said...

Potverdrie, wát een mazzelaar.
Het enige geld dat ik ooit vond was een twee euro munt, en die bleek ook nog vals te zijn.
Ik wens je geluk toe met het spenderen van die poet.
.
Jelle Droeviger.

Rebbeltje ★ said...

Jij vind je geluk letterlijk op straat...ha als ik dat hier zou doen kregen ze allemaal 1, 25
al zouden ze daar ook blij mee zijn haha
Groetjes

Mariëtte said...

🤩lucky you 🍀

Anonymous said...

En zo zijn er drie mensen blij gemaakt.

Ferrara said...

De verliezer heeft vandaag minder mazzel. Je kleinkinderen dan wel weer.

Hans said...

Je hebt het mooiste gedaan met de 20 €, met sparen moet je jong beginnen. Hans

Nicole Orriëns said...

Dat is een flink bedrag zeg. Zelf zou ik dat denk ik naar het politiebureau brengen. De verliezer zal best flink balen.