13/10/2021

Mazzel-week, dag 3

Eerlijk gezegd heb ik heel vaak mazzeltjes, of noem al heel snel iets een mazzeltje.

Of een buitenkansje. Daar heb ik geluk bij. Dubbele mazzel.

Want kijk... wat is er nou leuker om met je verloofde lekkere sushi te eten op een terrasje? Niks toch?


Vlak bij Henry op de Wittenburgergracht is een nieuw tentje gekomen. Toen ik hem net leerde kennen, bijna 29 jaar geleden dus, zat er een echt Amsterdams bruin café, waar we bijna elke zaterdag even een bakkie gingen doen, mét de krant natuurlijk.
Maar ja... dat café is allang weg en nu... zit dit er:


Oh jee... dat kun je natuurlijk niet lezen. Nou... ik ook niet, hoor!
Maar dit is het:


Een veganistische sushi bar. Geweldig!
Lekker buiten gezeten.
Het wordt wat moeilijk, de komende winter, want binnen is piepklein.
Maar goed... reserveren dus!


Dat groene spul rechts op de plank... oeioeioei... daar moet je mee uitkijken.
Iemand zei: "I had a bit of wasabi and it blew my head off"
Nou... dat is niet overdreven. Heeeeeel pittig.
Maar de sushi moet je gewoon dopen in lekkere donkere soya-saus.
Niks mis mee.

De jonge vrouw die ons bediende heeft de chop-sticks voor ons voorbereid, want met stokjes eten... dat gaat ons niet zo gemakkelijk af. Een tissue en wat elastieken...


Je snapt... ik heb er van genoten.
En... de koe... die heeft ook mazzel, want al het eten is veganistisch. Er komt geen dier aan te pas. 

Happy Cow! Happy Chicken! Happy Salmon...

22 comments:

Marjolijn. said...

Dat was dus weer boffen...!

Karel said...

mogge Marlou
ja daar heeft het vee een mazzeltje 😁
en jullie ook want het eten wat er kwam smaakte goed , op dat oeioeioei na dan :)
ze zullen toch wel mes en vork hebben ook , anders ff naar het Waterlooplein lopen , is er vlak bij hihi
geniet de dag

Lutje said...

dat ziet er idd heel goed uit
sushi kan er bij mij ook altijd in
-Een @->- voor jou.

Hilly Nicolay said...

Dat is mazzel hebben Marlou.

John said...

Wasabi? Heerlijk spul. Dat gaat er hier in als koek.

klaproos said...

heerlijke mazzellaars zijn jullie, ik ken maar weinig stellen di e zó intens genieten van alles en het zo fijn hebbben,
zo heerlijk om te lezen

gewoon zo door blijven gaan hé lieverds
xxx

miekequilt said...

Wat leuk. Vegan sushi lijkt me lekker. Jullie boffen maar weer. En de vis ook.

vilterietje said...

Have a vegan sushi wasabi mazzel day!

Jelle Droeviger said...

Ja heerlijk, Marlou.
En we hoeven er geen dieren meer voor te vermoorden.
In Amsterdam kan álles.
Die verloofde van jou heeft ook mazzel, dat je dat allemaal zo smakelijk opschrijft..
.
Jelle Droeviger.

Anonymous said...

Yum, bofferts.

Sjoerd said...

Zelfs de uitbater heeft mazzel, die krijgt hier zomaar gratis reclame.

די מריו said...

Sushi met koe? ;-) Wasabi kun je toch mengen en dan is het minder heet...

Love As Always
Dimario

Jan K. alias Afanja said...

Dat ziet er weer gezellig uit.
Zo kom jij de tijd wel door. :-)

Edward McDunn said...

Leuk, lekker en gezellig Marlou.
Met die Wasabi moet je inderdaad uitkijken!

Mormorsweb.blogspot.com said...

Sushi is zo gezellig eten. Jammer dat de chef er niet zo van houdt.

Rebbeltje ★ said...

Ha wij hebben minder mazzel want ligt een beetje uit de richting haha
Maar dat je genoten hebt is duidelijk.
En dat vlees zou ik niet missen ;)
Groetjes

Bertiebo said...

Ik snap het, ik ben gek op sushi. Mijn man helaas niet!

Firma Fluitekruid said...

Haha, dat herken ik wel. Ik vind mezelf ook nog steeds een geluksvogel. Pas noemde iemand mij 'pechvogel', toen dacht ik: ja, als je alle tegenslag van de laatste 30 jaar achter elkaar op zou noemen, snap ik die reactie wel. Maar zo kijk ik niet naar het leven. De mazzelmomenten zijn nog steeds veruit in de meerderheid. En juist door de pechmomenten beschouw ik die niet als vanzelfsprekend, en waardeer ze meer dan ooit.
Die sushi ziet er heerlijk uit.

Hans said...

Dubbele mazzel, nou zeker en ik gun het je volop.
Heerlijk zo samen genieten van elkaar en de herfst.
Iets om vol te houden. Hans

Marthy said...

Ik eet geen sushi maar dat maakt niet uit. Op een terrasje zitten eten met je lieverd is toch gewoon een feestje.

sjannesblog.com said...

Zoals jij het beschrijft, moet ik toch ook maar eens sushi gaan proberen! Nog nooit gegeten!

Ferrara said...

Jullie weten wat genieten is. Houen zo.