12/10/2021

Mazzel-week, dag 2

Heb ik me daar tochweer mazzel: zomaar gratis en voor noppes een lunch-concert gekregen! Mijn vriendin Mary zegt altijd: grateloos. Maar het was zeker niet grateloos... Er zat pit in en ik heb er van genoten.

Het concert werd gegeven in de Philharmonie hier in Haarlem om te vieren, dat we weer naar concerten mogen. Een lekkere volle zaal, maar toch voldoende ruimte om je heen.

Wat hebben we gezien? En fantastische cabaretière met een stem... om "U " tegen te zeggen. En de naam is:  Hanneke Drenth.

Hier is ze op 1 minuut 45... keigoed!! Ze zingt hier in de blauwe jurk de minutenwals, die ooit door Jasperina de Jong werd gezongen:


Ik kende Hanneke Drenth helemaal niet, maar het blijkt, dat ik haar stem toch wél ken! Ze zong altijd in Spijkers met Koppen op de zaterdagmorgen en ik moet haar regelmatig op de radio gehoord hebben, als we in de auto naar Haarlem reden.

Een lekker pittige stem. Loepzuiver en geestig.

Een lunchconcert.
Moesten ze maar vaker doen. Echt leuk!



20 comments:

Lutje said...

inderdaad echte pittige stemmen,
een leuke verrassing voor je :o)
-Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Dat was dan weer boffen...!
Fijn dat je genoten hebt.

די מריו said...

Jij bent toch ook een echte bofkont. Daar moet je wel van genoten hebben.

Love As always
Dimario

John said...

Ik kende haar niet, maar ik heb geluk. Jij liet hier wat zien en horen.

Sjoerd said...

Nou zeg, laat me daar nou met plezier naar geluisterd hebben. Inderdaad mazzel...

sjannesblog.com said...

Leuke kennismaking, ook voor mij.

klaproos said...

GEWELDIG loutje,

supergaaf

ja doe maar vaker, alles meepikken wat er mee te maken valt hé
xxx

nicole orriens said...

Wat een heerlijk moment zo maar midden op de dag! Het lijkt me heel bijzonder zo'n lunchconcert.

Karel said...

mogge Marlou of moet ik zeggen bofbips :)
een mazzeltje had je weer en een heel mooie ook
mooie stemmen hebben die dames , maar de blauwe jurk springt er toch uit
geniet de dag

Jelle Droeviger said...

Ja, ze zingen heerlijk.
En met humor en zelfspot. Mooi.

Met zo een gratis konsert ben ik altijd bang dat ze aan het eind toch weer met bedelmandjes bij de uitgang staan..
Daarom zorg ik er meestal voor dat ik tijdens het eind-applaus kan ontsnappen, nog voor ze met die mandjes de uitgang versperren..
.
Jelle Droeviger.

Anonymous said...

Je bent een echte bofkont en zo kan genieten van alles.

Edward McDunn said...

Wat leuk en mooi zo'n lunchconcert, en dan voor jou nog gratis ook!
Je bent écht een mazzelaar hoor.

vilterietje said...

Wat een mazzel om dit te mogen horen!

Ria said...

Wat leuk Marlou!
Hanneke Drenth was het buurmeisje van ons aller Annelies. En als klein meisje stond ze al bij ons in de achtertuin toneelstukjes op te voeren met onze kinderen. 🥰

Jan K. alias Afanja said...

Gaat lekker met die mazzeltjes van jou op deze manier. Leuk!
Die stem herken ik inderdaad vrijwel direct ook van het 'Spijkerslied'.

Karel said...

ha die Marlou
ik een levensgenieter , en dat zegt een andere levensgenieter 😁
geniet maar fijn verder hoor
groetjes , Karel

Rebbeltje ★ said...

Had gelijk wat jij ook had herkenning...was fan van spijkers met koppen haha
Groetjes

Bertiebo said...

Dat is echt mazzel. Ik ken haar niet. Ik vind spijkers met koppen wel leuk, maar op een voor mij verkeerde tijd, jammer genoeg

Mormorsweb.blogspot.com said...

Dat is heerlijke muziek en lunchconcerten....mums...

Hans said...

Je hebt zeker mazzel, wat een mooi cadeau een lunch-concert.
Het is ook een feestje waard als je weer concerten kunt geven. Hans

@ Vond je buurvrouw het glas in lood mooi?