01/10/2021

Gentille

Helaas... het baasje van mijn leasehondje Gentille moet afstand van haar doen. De kleine Gentille is op zoek naar een gouden mandje.


Dit is natuurlijk niet van de ene op de andere dag bedacht, hoewel... misschien ook wel: Astrid, het baasje van 87 jaar oud, heeft vorige week een hartinfarkt gehad en is nu weer thuis, maar zo bang, dat het hondje haar zal overleven en dat er dan met haar gesleept gaat worden van hot naar her...


Het is geen jong hondje: al 14 jaar, maar nog vief en vrolijk. 
En heel gehoorzaam: goed opgevoed.
Droevig vind ik het...


Misschien weet jij een gouden mandje voor Gentille?
Met als aantekening, dat alles voor haar, tot aan haar dood betaald zal worden. 
Eventuele dokterskosten, voedsel, trimsalon... alles!

Hier zijn nog twee eerdere blogjes over het hondje Gentille:

https://marlou-praathuis.blogspot.com/2021/08/een-nieuw-hondje.html

en deze:

https://marlou-praathuis.blogspot.com/2021/09/het-hondje-is-naar-de-kapper-geweest.html

Astrid wil kijken of het per 1 januari in kan gaan.
Wie weet een gouden mandje voor Gentille?
Het liefst in de omgeving van Overveen, Bloemendaal en Haarlem...

 

24 comments:

Marjolijn. said...

Dat advies kan ik je niet geven.
Goed weekend.

די מריו said...

Ik hoop toch dat het gouden mandje snel gevonden zou worden. Dat zal rust voor het baasje geven en het hondje een mooi leven verder. Wel jammer voor jou ook. Ik zal eens rondkijken.

Love As Always
Dimario

Bertiebo said...

Zo treurig... Dat is de reden waarom wij geen andere hond meer hebben genomen, ik zag zoiets al aankomen.

Hilly Nicolay said...

Ik hoop dat dat mandje snel gevonden is Marlou.

Groeten.

Sjoerd said...

Dat zijn akelige dingen. Ik gun het hondje ook een fijne oude dag...

klaproos said...

ahhhhhh, wat vreselijk sneu....
ik hoop voor gentille dat haar mandje mag komen, maar.... let jij mee op waar ze heen gaat...
want er zijn "zulke " rare mensen in de wereld....
wat een schatje is het toch....

het maakt me een beetje verdrietig loutje, afscheid nemen van zo'n dierbaar iets.. vreselijk ...

xxx

John said...

Een hondje van 14 is ook al bejaard. Het is een enorm inbreuk op haar gevoel van veiligheid als ze nu opeens weg moet. Ik weet geen adresje.

nicole orriens said...

Wat een lief hondje! Ik hoop dat ze een goed thuis vind. Het is dat wij onze Trixie al hebben...

Karel said...

mogge Marlou
ik ben het wel met John eens , een hond van 14 jaar oud nog een ander mandje geven op een ander adres , moeilijk hoor
ik hoop dat het goed komt
geniet de dag

pourquoi pas ??? said...

O wat erg dit en het is zo een schatje, helemaal mijn type maar ik zou het niet kunnen juist omdat ze zo op leeftijd is en dan kan je maar even van haar genieten. Heb je FB al uitgeprobeerd? Ik ga nadenken en navragen voor je. liefs van mij.

Jelle Droeviger said...

Een hond een mandje geven.
Een hond een gouden mandje geven.
Het zijn uitdrukkingen die ik niet eerder vernam.
Klinkt mooi.
Ik hoop maar dat het gaat lukken, Marlou, en dat Astrid daar blijer van wordt.
.
Jelle Droeviger.

Anonymous said...

Zo triest voor beiden. Helaas heb ik hier ook geen oplossing voor. Net wat Bertie zegt, wij hebben om die reden ook besloten om geen honden of katten meer te nemen.

Jan K. alias Afanja said...

Wat een verdriet bij elkaar van die mevrouw en haar hondje. Hopelijk lukt het om een goed plekje te vinden voor het beestje.

Edward McDunn said...

Ach gut wat triest, hopelijk is dat gouden mandje voor Gentille er snel hoor!

Jetteke said...

Ahhhh heel mooi stukje over ons hondje Marlou!

Volgens mij betaalt Astrid ook de begrafenis en alles eromheen als ik het wel heb!

Rebbeltje ★ said...

Sneu zowel voor hondje als de dame...
Niks voor jou anders raak je weer een uitlaathondje kwijt ;)
Groetjes en fijn weekend

Aja said...

Ah, wat een triest verhaal. Als ik Ollie, mijn aanloopkat niet had gehad, had ik gezegd: ja, kom maar. Ik ben tenslotte ook bejaard maar toch nog kwiek enzo. Maar Ollie zou het hazenpad kiezen en dat wil ik niet. Ik hoop echt dat je dat gouden mandje vindt!

Anonymous said...

Ik hoop dat er gauw een goed plekje komt. Sterkte voor Astrid!
Lijkt me zwaar om afstand te moeten doen van je maatje.


Carin

sjannesblog.com said...

Ach zo sneu, maar het gaat vast goedkomen.

Hans said...

Wat verdrietig, hoop ook voor Gentille dat er een nieuw thuis komt.
Zelf kom ik niet meer in aanmerking, ben allergisch voor honden. Hans

Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

Ferrara said...

Ach wat een triest gebeuren. Hopelijk komt er een oplossing.

miekequilt said...

Ik hoop zo dat er een oplossing komt. Een lief baasje voor dit lieve hondje.

Tine de Jong said...

Hoop dat Gentille een lief en zorgzaam huis zal vinden. Maar weet zeker dat het diertje zijn lieve vrouwtje ook zeker zal missen. LG, Tine

Terrebel said...

Gentille verdient een fijn mandje. Hoop dat het lukt!