08/10/2021

Dankbaarheid

Gisteren had ik het over mazzel!

En vandaag... jaha... vandaag weet ik hoe het komt, dat ik altijd mazzel heb. Het is geen groot geheim en ik zou zeggen: probeer het ook eens, want het is simpel... 

Het komt gewoon door: dankbaarheid. 

Ik heb er al eens eerder over geschreven. Hoe belangrijk het is, dat je dankbaar bent voor al het goede dat op je pad komt. Dat ik een schriftje heb, waar ik vaak een stuk of drie dingen in op schrijf, waar ik dankbaar voor ben.



Zoals ik de dag afsluit met een dankbare gedachte, zo begin ik de dag idem van dito. Ik sta pas op, als ik één dingetje heb bedacht waar ik dankbaar voor ben. 

Kan het je aanraden!

15 comments:

Lutje said...

dankbaar kunnen zijn om mooie en kleine dingen, het is een mooi hart dat je hebt
-Een @->- voor jou.

די מריו said...

Het leven is ook mooi, ook in zware tijden zijn er altijd positieve dingen te vinden. Je moet het alleen wel willen. En het is nog altijd, wie goed doet, wie goed ontmoet. Is het vandaag niet, dan is het morgen wel.

Love as Always
Dimario

Karel said...

mogge Marlou
ik kan het daar alleen maar mee eens zijn
geniet de dag

Sjoerd said...

Je bent een mooi mens Marlou. Je verdient het ook.

John said...

Ik zorg altijd dat ik met een goed gevoel ga slapen en wordt dan vanzelf met een goed gevoel wakker, en, ik zorg dat ik elke dag goede dingen doe. Wie goedt doet... En elke dag ben ik dankbaar voor alles wat ik heb. Fijn w-end!

klaproos said...

zo mooi lieve loutje,
dat doe ik ook,

dikke knuffel, ik ben dankbaar dat jij in mijn leven bent

xxx

Anonymous said...

Dankbaar zijn is een goede eigenschap, goed doen ook.
Fijn weekend.

nicole orriens said...

's Avonds bedenken waar je dankbaar voor bent kende ik wel, maar 's ochtend niet. Maar wat een mooie manier om de dag te beginnen inderdaad!

Jan K. alias Afanja said...

Mooi, Marlou. Zelf ben ik ook regelmatig dankbaar, en ik toon dat dan ook vaak. Maar ik geef toe, 's ohtends ben ik niet op mijn best om dankbaarheid te tonen, ik moet
eerst wel even op gang komen.
Maak er een mooi weekend van.

sjannesblog.com said...

Met opschrijven en al doe ik het niet, maar ik ben me wel voortdurend bewust van wat ik heb met grote dankbaarheid, ja! Fijn hè!!

Edward McDunn said...

Wij staan er niet altijd bij stil, maar er is nog veel om dankbaar voor te zijn hoor.

Rebbeltje ★ said...

Dankbaar zijn en er ook bij stilstaan dat moet je leren.
Genoeg om dankbaar voor te zijn en voel me een rijk mens
Groetjes en fijn weekend

Jelle Droeviger said...

Ja, dankbaarheid, dankbaar.
Het bestaat alleen maar in samenhang met de anderen, met mensen, met dieren, met alles wat groeit en bloeit.
Het heeft ook te maken met geven.
Ik-mensen weten niet wat dankbaar is.
Wij-mensen zíjn het.
.
Jelle Droeviger.

miekequilt said...

Wat een mooi blog.

Hans said...

Een positieve houding in het leven is van levens belang.
Ziekte trekt je wel eens in een dal, maar doorzetters komen eruit.
Vandaag een prachtige dag, heerlijk op de fiets genoten. Hans