11/10/2021

Marzel-week

Ja, ik bedoel natuurlijk Mazzel-week, maar ik hoorde laatst iemand "Marzel" zeggen en ik vond dat wel geinig. Voor één keertje schrijf ik het hierboven.

De week van de mazzel. Laat ik beginnen met vandaag. Hoeveel geluk heb ik niet, dat ik vanmiddag het hondje Gentille uit mag laten. 


Het is een leukerdje. Maar wel oud aan het worden. Ik denk, dat ze me niet zo goed hoort en volgens mij heeft ze staar. Sjs... wat wil je... 14 jaar x 7 = 98 jaar? Of zit ik nou fout te rekenen?


Het maakt mij eigenlijk niks uit, want het lopen is ontzettend leuk! Heel anders dan alleen lopen.
Ik vind echt dat ik mazzel heb, dat ik dit mag doen.
Dat iemand zomaar d'r hondje aan mij toevertrouwt.
Is toch niet niks!


Ik mag nu twee keer in de week met haar lopen. Maandagmiddag en donderdagochtend.
Loop je een keer met me mee?
Dan doen we na afloop een bakkie...

Overigens, het baasje van het hondje wil haar zoveel mogelijk in de buurt houden, dus: Overveen, Haarlem, Bloemendaal. 
Dus helaas Dienie... niet naar Brabant!
Ik moet nog zien hoe het loopt...


19 comments:

miekequilt said...

Marzel, nog nooit van gehoord. Maar jij hebt het wel, zeker twee keer per week. Ik hoop dat er een baasje gevonden wordt voor dit leuke hondje.

Lutje said...

inderdaad, met iemand of met een hondje gaan wandelen is plots anders
geniet er maar van
-Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Goede start van de nieuwe week en veel loop plezier...!

Bertiebo said...

Drie marzelaars dan: Gentille, haar baasje en jij!

klaproos said...

ooohh Loutje toch, ik vind haar zó aandoenlijk om te zien, en ik hoop écht dat ze bij een lieve baas mag komen die haar begrijpt, en je weet het... anders komt ze hier, dan ga ik elke dag facetimen met haar baasje :-)
da's ook nog een idee toch..
ja een hond, da's niet zó maar wat, dat is pure therapie van de hoogste graad, jullie helpen elkaar :-)
ik hoop dat je het nog heel lang mag doen marzelaar:-)

xxx

Karel said...

mogge mazzelaar
kan de oude Gentille , dat rondje Overveen, Haarlem, Bloemendaal en terug naar Haarlem , wel aan pppffffttt
geniet de dag

Hilly Nicolay said...

Wat fijn voor jullie allebei dan Marlou.

Geniet ervan!

Groetjes,
Hilly

pourquoi pas ??? said...

Mijn Franse moeder had van die leuke versprekingen. Zo zei ze altijd met Frans accent; ieder zijn mug (ipv meug) Ik gebruik het nog steeds maar niemand die mij ooit verbeterd heeft.
Ik hou het in mijn achterhoofd van die wandeling. Lijkt mij wel wat. liefs van mij.

די מריו said...

Er zit zoveel mazal in deze dag. Ik mag vanmiddag op Aliza passen. Al die vrolijkheid die je dan mag ervaren. Geniet van de dag.

Love As Always
Dimario

Edward McDunn said...

Marzel of mazzel, jij beleeft er veel plezier aan, en daar gaat het om toch?

vilterietje said...

Na 2 hondenjaren is een hond als een 24 jarig mens.
Daarna gemiddeld 4 mensenjaren per hondenjaar…
Je hondje is dus 24 plus 28 is 72 jaar oud…een jonge blom dus 🤪🤪

Anonymous said...

Ik ken het niet, natuurlijk wel mazzel.

Rebbeltje ★ said...

Hoi Marlou
Dat je zegt ik mag met de hond lopen zegt genoeg...
Ja denk dat het toch anders is dan dat je alleen loopt.
Je hebt een doel...
Vond je de tekst te vroom in het filmpje...dan heb je geklikt hihi
Groetjes en fijne week

John said...

Jaja, het hondje is hoog bejaard. Zonde dat ze dan weg moet bij haar bazinnetje. Ik denk dat haar hart breekt. Kan het niet zo dat ze gewoon blijft en er mensen helpen?

Jan K. alias Afanja said...

Mooi hoor, zo'n deelhondje. Daarmee heb je wel de lusten, maar vrijwel geen lasten.
Een fijne week verder met veel marzel!

Ferrara said...

Dat hondje en jij hebben mazzel. Grappig die verbastering. Voor je het weet is het ingeburgerd.

Hans said...

Mazzel vind ik toch vertrouwder klinken.
Gentille is 14 jaar, dat gaat het hondje ook wel merken.
Maar Gentille heeft nog veel plezier in het leven.

Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

sjannesblog.com said...

Leuk klusje, jij boft maar!

Nicole Orriëns said...

De Achterhoek zou dus ook te ver weg zijn... Ik vroeg me al af of ze al een goed thuis had gevonden!