20/09/2010

Dankbaarheid

.
Elke week krijg ik een tekst toegestuurd van Eileen Caddy, een van de grondleggers van het spirituele centrum Findhorn in Schotland. Ik was er eens met Henry toen we in Engeland op vakantie waren. Heel bijzonder daar.
Dit was de tekst van deze week:

Take nothing for granted...
Do you know that the best things are free?
They are there for all to enjoy and to glory in it.
Do you appreciate them to the full and give eternal thanks for all these wonderful things, or do you take everything for granted and in doing so miss the joy and wonder of it all?
To take anything or anyone for granted takes all the sparkle out of life.

Ik hoop, dat ik het niet voor jullie hoef te vertalen.
En zal ik jullie eens een geheim vertellen?
Naast mijn bed ligt een klein opschrijfboekje.
Daarin schrijf ik bijna elke avond voor het slapen gaan een paar dingen, waar ik dankbaar voor ben.
Het geeft me een goed gevoel en ik slaap er heerlijk op.
Ik neem niks "for granted".
Ik ben dankbaar voor alle goede dingen die nu in mijn leven gebeuren...



12 comments:

klaproos said...

da's heerlijk zo'n boekje,
dan krijg je op een eind alleen maar dingen waar je dankbaar voor bent,
dat geeft een heerlijk gevoel,
nee ik probeer ook niks for granted te nemen en op dagen wanneer ik niet zoó kippie bent, haal ik dat allemaal naar boven marlou,

dank je wel voor de mooie tip,

slaap lekker,
xxx

Jelle Droeviger said...

That is the right spirit, Marlou.!

Men kan van NIETS zeker zijn en zelfs dáárvan niet.

Goed idee om mooie gedachten op te schrijven, alvorens ze verdampen...

Jelle Droeviger.

Han said...

Toen de kinderen klein waren had ik ook zo'n klein boekje naast naast mijn bed. Nu ze het huis uit zijn is het boekje ook weg. Het is soms wel eens leuk om terug te lezen wat me toe bezig hield.

Di Mario said...

Wel mooi dat je jezelf er elke dag er aan herrinert dat het leven zo mooi kan zijn.

Love As always
Di Mario

Anne said...

dankbaarheid en verwondering, dat houdt het kind in onszelf springlevend.

je weet, dat ik ook zo'n boekje heb,
zachtgroen, dit jaar:))

Marjolijn said...

Elke dag heeft wel iets wat belangrijk is om op te schrijven.
Om zo te kunnen bedenken dat leven toch zeker de moeite waard is.

Maak er een fijne dag van meis.

Lutje said...

ik heb dat ook ooit gedaan maar ben ermee gestopt en heb ze zelfs ooit weggegooit. Nu ligt er een boekje naast mijn bed dat als ik iets op tv hoor om dat vlug op te schrijven.

John said...

In een bepaalde periode in mijn leven vond ik erg veel vanzelfsprekend. Hoewel ik voor die periode toch erg hard moest knokken.
Na mijn auto ongeluk, nu alweer een paar jaar geleden veranderde dit alles. Ik ben elke dag blij met de dag zelf en ben dankbaar voor die dag.

Niet is vanzelfsprekend, en alles kan ik een fractie veranderen.

Fluitenkruid said...

Ik hield ook zo'n boekje bij maar ben er een tijdje geleden mee gestopt. Toch is het mooi om zo de dag te eindigen. Ik ga meteen een boekje zoeken :-)

Leibele said...

Ik heb heel wat af geschreven in m,n leven, in boekjes en die heb ik nog steeds.Èèn van de steeds terug kerende dingen daarin is iets dat valt onder "spiritualiteit". Het omvat het Paganisme, iets dat te maken heeft met hekserij, Wicca en andere alternatieve zaken.

In England is er een leuk adres voor meer info en cursussen op dat gebied: http://www.suffolk-witchcraft.org/

gerrit said...

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden....even stil staan bij de goede dingen des levens, zoals dat zo mooi heet....

Wim said...

'Het' doet me denken aan het avondliedeke van Alice Nahon.