02/09/2010

Met de boot van IJmuiden naar NewCastle

.



Met de Princess of Norway naar de overkant...
Het heeft de afgelopen dagen nogal gestormd in Nederland en het weer lijkt nu redelijk rustig.
Oeps... vergeet het maar!
Oi va voi!
Het goede schip bonkt hoog op en laat zich gewillig weer terug vallen. De golven spelen met ons.
Eerst lijkt het er op, dat ik er dit keer geen last van zal hebben.
We zitten in het scheepscafé een beetje te internetten en te kletsen. Wijntje erbij, wie doet je wat...

 
Als we weer naar de hut gaan worden we in het gangboord heen en weer geslingerd. En ja hoor, daar komt het.. het gevoel van aan boord van een bonkend schip te zijn. Mijn evenwichtsorgaan begint heftig te protesteren.
Ik probeer buiten nog een tijdje naar de horizon te kijken.
Ja, daar helpt het wel, maar als we in de hut zitten durf ik me nauwelijks te bewegen.

  foto: Henry Kloostra

Ik lig doodstil in de kooi, durf niet eens een hand te bewegen.
Henry voelt niks. Die denkt, dat hij mij kan afleiden met peptalk.
Hetgeen niet
lukt .
Ik kan alleen maar stil liggen en proberen te slapen...

De volgende ochtend word ik uitgerust wakker. Het schip en het weer zijn tot rust gekomen. De zon schijnt!
Als we aan dek gaan zien we de prachtige kust van Engeland in al zijn glorie voor ons. Het voelt een beetje als thuiskomen...

 foto: Henry Kloostra
.

13 comments:

Marjolijn said...

Och meis, toch zo'n woelige zee.
Ik hoop dat het snel weer overgaat als je vaste grond onder je voeten krijgt.
En dat je toch nog volop hebt kunnen genieten van het aan de overkant zijn.
Dikke knuffel.

klaproos said...

och arme marlou....
dat zee ziek zijn dat herken ik van héél lang geleden......

och arme, och arma.....
ik heb met je te doen.....
hoop dat de rest van je vakantie wél fijn was....

xxx

Di Mario said...

Als je die laatste foto ziet, dan is het heel mooi thuis komen.

Love As Always
Di Mario

Marjolijn said...

Een hele mooie vrijdag en op naar een heel fijn weekend.

Geniet er volop van..!!

Jelle Droeviger said...

De Romeinen hadden er ook al last van, toen ze voor het eerst overstaken naar England. Echter, zij róéiden naar de overkant, en hadden daardoor genoeg afleiding.

Strak naar de deinende horizon kijken helpt meestal wel. Ook is het een aanrader om af en toe een koprol te maken, of wat speels te gaan stoeien met iemand die dat ook wil.

De mooie Yorkshire-dales zullen wel veel hebben goedgemaakt, Marlou.!

Jelle Droeviger.

Ineke said...

Ha Marlou, goedemorgen!

'Het voelt een beetje als thuiskomen...', nou dat kan ik me voorstellen meis!
Wat prachtig om die mooie kust dan zo naderbij te zien komen en te herkennen.
Ja, dan krijg je dat 'thuiskomen' gevoel, dat roept een geliefd vakantieland/-stekje bij mij ook altijd op.

Wat leuk om de foto's te zien!

Maar ook heel fijn dat je weer terug bent Marlou!

Voor vandaag een gezellige dag en aanloop naar het weekend gewenst!

Dag, veel liefs van Ineke

Yvette said...

Marlou...wat lig je daar zielig...
Wel echt Marlou.
Heddege het fijn gehad?
Krijgen we (bijna) alles te zien wat je hebt mee gemaakt?
Dag lieffie..tot bij de of voorbij de koeien.

Fluitenkruid said...

O wat spannend dacht ik meteen toen ik de titel van je berichtje las maar zo is het wat minder leuk.
Dat thuiskom-gevoel herken ik zo goed van Engeland. Ik kijk uit naar jullie belevenissen.
liefs Jannet

gerdaYD said...

Oei, da's wat minder mijn lieve Marlou, wat zal jij hebben afgezien! Gelukkig was het slechts voor één nachtje, en had je de volgende dag weer vaste grond onder de voeten. En wat voor een grond... heerlijk dat het net als 'thuiskomen' voelde! En dat is het ook wel een beetje, jij en Engeland zijn twee handjes op één buik hé?
Blij dat je er heelhuids terug bent, en blij dat ik van nu af aan van je avonturen daar zal mogen genieten, ik kijk er al naar uit!
Lieverdje, bedankt voor je sprong in de lucht en je lieve, steunende reactie, en maak er een fijne nagenietdag van hé!

Han said...

Wat een leuke trip hebben jullie gemaakt, en wat zie ik heeft Henry een nieuw speeltje de EEE?
Mooie foto's zal je zeker wel hebben gemaakt, ik kijk er naar uit.

Lutje said...

ocharme, zo'n trip en dan moeten slapen door die woelige zee, gelukkig was de aankomst plezanter

Lutje said...

ocharme, zo'n trip en dan moeten slapen door die woelige zee, gelukkig was de aankomst plezanter

Annet said...

Het lichaam van een boot is te groot om te lijken op het lichaam van een moeder. Ons evenwichtsorgaan begrijpt dit vast niet en protesteert en jaagt alle organen aan om mee te doen. Rust is dan het beste....

Met een Noorse prinses naar Engeland....past precies bij je laatste foto op het krantenblog....

Je kwam weer boven in Engeland. England rules the waves...

Ik heb je troostwoorden in een doosje gedaan met een lintje erom.

Dank lieve Marlou...

Annet ♥ x ♥