06/09/2010

The Yorkshire Dales


.

Margaret moet huilen als we weer vertrekken. Ze wil dat we langer blijven. 
Maar… The Yorkshire Dales roepen ons:
“Marlou…Henry… komen jullie buiten spelen?!”
Margaret heeft gisteravond een hele tijd zitten bellen om een Bed&Breakfast te regelen. Het is namelijk Bank Holiday in England: iedereen is vrij en alle slaapplaatsen zijn vergeven.
Maar het is gelukt! Dank je wel, Margaret!
Een prachtige tocht door het schitterende land  (jaaaaa, links rijden!!) naar Leyburne, waar op een schapenboerderij a room with a view voor ons is gereserveerd. Leyburne ligt in het Swaledale.
Als we aankomen regent het een beetje, maar gelukkig niet al te lang.
De lucht is daarna mooi opgeklaard. Het uitzicht is adembenemend.

In het weitje voor ons raam staat een kudde schapen te knabbelen aan het gras. Het zijn Texelse schapen en er zit er eentje uit Suffolk tussen. Hij heeft een zwart gezichtje.


Voor het avondeten gaan we een frisse neus halen. Gewoon het weggetje uitlopen en zien waar we uitkomen. Langs mooie stenen muurtjes en weilanden vol schapen. Rust en weidsheid.

Elk muurtje in dit oude land heeft zijn eigen verhaal. Ik voel me heerlijk hier. Alsof ik hier al vaker gelopen heb. Misschien ooit in een vorig leven?
De bootduizeligheid is gelukkig weg. Bij elke stap heb ik er wat van aan de aarde gegeven.



14 comments:

Han said...

Prachtig Marlou, zo als jij je reis kan verworden, het is net om ik het mee beleef.

klaproos said...

prachtig hé marlou,
daar hou ik ook zo van,
die kleine paadjes tussen de weilanden door,
geweldig,
genieten hé,....

ik geniet al van de fotó's:-)

xxx

Annet said...

Ja zeestappen geven aan de aarde...Dat gevoel klopt vast dat je daar al eerder geweest bent....

Mooi zwart schapensnoetje...grappig al die schapentypjes....

Voor jou: http://www.youtube.com/watch?v=4ayYAwy-Wnw (hoop dat dit lukt)

Annet ♥

Annet said...

Jammer dat het niet lukt een link door te geven.....

Jelle Droeviger said...

Ja, Marlou, je weet Good Old England te waarderen, en door te vertellen.

Natuurlijk, wij hebben de Veluwe en de Achterhoek, en vergeet ook niet de Wadden, én Limburg..., maar die gave tradities en het bewaarde en gekoesterde landschap, daarvoor moet je toch écht naar de overkant.

Waar is m'n rugzak...

Jelle Droeviger.

Di Mario said...

Heerlijk om zo met je mee te reizen.

Love As Always
Di Mario

Marjolijn said...

Hoi meis,
Fijn om zo met je mee te mogen reizen.
Het was echt genieten hé.
Gelukkig ben je weer opgeknapt.

Fijne dag vandaag.

Lutje said...

maar goed dat je je beter voelde, want anders had je al die mooie wandelingen moeten missen

gerdaYD said...

Oef, gelukkig was jij al in zoverre beter dat je van al dat moois toch genieten kon Marloukelief! Wat een heerlijk land is het toch hé, ik kan het geloven dat jij je daar in je element voelde! Blij dat je dit met ons deelt, want het is net alsof we een beetje meereizen. En reizen, ook al is het dan virtueel, is fantastisch!
Maak er een mooie nagenietdag van schat, ook al is het daarbuiten nu wel héél nat...

Fluitenkruid said...

Wat is het daar toch mooi, ik hoop dat ik genoeg levens heb om alle mooie plekjes van Engeland te ontdekken. x

John said...

Het is daar ongelooflijk mooi zo aan de foto's te zien. De blauwe lucht met de witte wolkjes lijken op niets op wat ik zie als ik nu naar buiten kijk :D

Dank je voor je reactie bij mij. Het is voor het eerst dat ik iemand tref die min of meer het zelfde heeft. En ik ben er ergens zelfs blij mee.

Yvette said...

wat ben je toch een begenadigd schrijfster.
Heerlijk dat jullie het zo fijn hebben gehad...mooi ook hoe je met elke stap de zeedizzyness aan de aarde terug hebt gegeven......

knufknufknuf

gerrit said...

Mooie beschrijvingen. (Ik reageer meteen voor alle drie tegelijk...)

Wim said...

de muurtjes met de verschillende soorten en kleuren 'liquenes' zijn prachtig, laat ze maar vertellen
;-)