12/09/2010

Het korenlint

.


Elk jaar, ter opening van het culturele seizoen, wordt Haarlem aaneen geregen door het Korenlint.
Massa's monumenten zijn dan opengesteld en overal mogen de Haarlems koren (zo'n 40!!) korte optredens doen.

Ook vrouwenkoor Malle Babbe heeft twee keer 20 minuten gekregen om haar liedjes ten gehore te brengen.
We moeten zelf op weg naar de zaal inzingen, want echt veel tijd is er niet om dat voor het optreden te doen.
Dat gaat leuk: je ziet overal fietsende mensen die een beetje aan het zingen zijn.
Aan de overkant van de gracht zie ik Marianne fietsen met de tas met "Borstplaatjes", onze corsages voor deze ochtend.

Eerst zingen we in de Jansstraat in een oude katholieke kerk. Al snel zie ik Han en Ineke zitten.
Han met zijn supersonische fototoestel. Hij maakt een aantal mooie plaatjes van ons. Kijk... hier kijken we allemaal naar het vogeltje.



Henry zit er vlak achter en is ook hevig aan het kieken. Hij is één van onze trouwste luisteraars. Hij moet de meeste liederen inmiddels uit het hoofd kennen, maar... het schijnt niet te vervelen. Gelukkig maar...
We doen namelijk steeds ons uiterste best!

Na de Jansstraat is de Frankestraat aan de beurt, waar we ons tweede optreden doen. Ook in een monument, en wel dat van de doopsgezinde kerk. Een sobere plek met mooie lichte kleuren.
De zaal is bomvol. Er wordt bijna gevochten om een plekje.
Ook dit optreden gaat geweldig. Onze dirigent Leny weet ons weer helemaal tot grote hoogtes te "kneden". Ik raak er altijd enorm geïnspireerd door. Kijk eens wat een fotografen!


Na afloop van het concert wordt de groepsfoto gemaakt in de mooie oude tuin van de kerk.
Han is ook van de partij en die weet een schitterend plaatje te schieten.
Dank je wel, Han!



En tot slot deze foto van Henry... 
Je was weer op het juiste moment aanwezig op de Groote Markt, toen er nog een groepsfoto werd gemaakt... bedankt, trouwe fan!



(foto's: Henry Kloostra en Han Vogel)

PS. en klik ook even op Han voor een prachtfoto!
.

13 comments:

Leibele said...

Een helaas veel te vroeg overleden vriend van mij, kunstenaar/keramist, Andre Vaerewijck zong ook in een Haarlems koor maar welke dat was weet ik niet.

klaproos said...

machtig mooi marlou,
ik had er wel bij willen zijn,
het lijkt me geweldig ..
fijn dat je het zo leuk hebt gehad.
slaap lekker.

xxx

Di Mario said...

Juist het diverse keren luisteren naar dezelfde muziek, mits goed gebracht kan extra vreugde brengen.

Love As Always
Di Mario

Marjolijn said...

Dat was dus een heerlijk dagje.
Leuk zulke trouwe fans op de tribune..!!
Fijne maandag meis.

Han said...

Graag gedaan Marlou, het is elke keer weer een genoegen om jullie te horen zingen.

Ineke said...

Dat was gister genieten Marlou!
Heel fijn om mee te maken!
Voor vandaag ook een mooie dag gewenst!

xxx, Ineke

Fluitenkruid said...

Jullie hebben vast weer een hoop mensen kippenvel bezorgd..

Roosje said...

Wat zien jullie er weer prachtig uit!!!!

en wat zal het weer prachtig hebben geklonken…

xxxx

Annet said...

Bij het woord koren denk ik altijd eerst aan tarwe......Korenbloemen...weet je nog wel Marlou.....en klaprozen....margrieten ook...pispotjes...nu wordt het koren geschoond:(( grrrrt.....ofwel ongeromantiseerd....

Heb genoten van je blog.

Tsja een zaal die bomvol zit.

Die fotografen...het lijkt de paparazzi wel...maar gelukkig niet....

Hummetje van Annet * ~ * en liefs

Wim said...

Op de eerste foto zie ik je nog net komen 'piepen'.
Zo de ouden zongen zo 'piepen' de jongen of is het net andersom ;-)

John said...

Soms kan ik ook helemaal wegdromen door koorzang. Echter doe ik dat niet altijd, want niet elk koor is een koor :D

Maar volgens mij zingen jullie prachtig.

JESSICA VAN NOORD said...

Mooie plaatjes Marlou!!

Erg leuk dat de sfeer zo mooi overkomt in woord en beeld.

liefs, Jakseltje

gerdaYD said...

Hoe kan dat nou, mijn lieve Marlou, ben ik zo maar eventjes drie héle logjes bij jou achter? Ik ga mijn schade nu vlug inhalen zie!
Te beginnen met dit mooi epistel over een ongetwijfeld schitterende dag. En ja, ik had je bij Han natuurlijk al gespot, wat een knap portret hé?
Aan het publiek te zien hebben jullie er weer een superoptreden van gemaakt. Blij voor jou en jullie!