08/09/2010

Het witte huis


.

Zie je het witte huis?
Daar boven in de heuvelen van het Swaledale?
Er omheen niets…
Alleen wat schapen en een smal steil weggetje er naar toe.
Kun je het zien?

Wat denk je?
Als ik nou eens hard ga sparen en ik koop het Witte Huis oftewel The Whitehouse, daar boven op de berg bij Reeth…
Kom je dan langs voor a nice cup of tea?

Je mag ook komen logeren. Ik schud de dekbedden alvast op.
Dan leid ik je naar de top van de berg, waar je zo ver je kunt kijken niets dan hei en schapen ziet. En boven je de lucht en ’s nachts alleen de sterren en verder niets.


Wat denk je… zal ik het doen? En kom je dan?
En als je er dan bent, wil je dan mee naar dit dal, waar de Brontë zusjes rond 1830 hun smachtende verhalen schreven, vol heimwee en geheime liefdes. Stiekem en in het geniep zonder dat hun strenge vader, de dominee, het in de gaten had.

(foto: Henry Kloostra)


Zie je ze lopen, met hun lange zwarte rokken. Een hoed op het hoofd.
De wind.
Altijd die wind.




.


15 comments:

klaproos said...

:-)
wat denk jij :-)
schrijf me maar alvast in just in case,

ik was er eens en hoorde de wind om mijn hoofd en ja marlou, "ik wil " whahahaahha

zonder te zien:-)

want ik weet dat het heerlijk zal zijn, en met jouw gezelschap denk ik wel héél erg gezellig erbij....

wanneer kan ik komen:-)
* tasje inpak*

Di Mario said...

De wind vind ik dan nog niet zo erg.. maar dan moet het er wel een graad of 30 zijn.

Love As Always
Di Mario

John said...

Ik zou zeer zeker langskomen, maar dan wel voor een vakantie vrees ik :D
Want mooi is het daar wel.

Leidse Glibber said...

Het is prachtig alleen zou mij voor langere tijd toch net iets te rustig zijn hahah.

Han said...

Lijkt me een heerlijke vakantie zo rustig te wandelen en vooral geen haast hebben.

Anne said...

o ja, marlou, mag ik ook.
ik haal mijn zwarte lange rok vast uit de kast, een houd met linten vind ik ook nog wel ergens, en ja, mijn schrijfblokken.
wind, schapen en verboden liefdes,....heerlijk:))

Jelle Droeviger said...

En dan loop je daar, je schrijfpapier en potlood onder je arm geklemd. De lucht trekt dicht, de wolken pakken zich samen, de wind steekt op en je hoed waait van je hoofd; je rent 'm achterna, tot vlak bij de rand van die steile helling, je kunt niet verder.

Je hoed rolt daar in de diepte, en dan is daar ineens iemand die van beneden af jou aankijkt, jouw hoed in de hand, en naar jou toe omhoog klimt.

De regen valt met bakken uit de lucht, maar het deert je niet. Je heft je armen hoog in de lucht, en je lacht, je moet lachen, je lacht alles van je af, je bent vrij...

Jelle Droeviger.

Marjolijn said...

Voor een dagje of wat graag, want mooi is het zeker..!!
Maar voor langer zou het me toch te stil zijn, denk ik.
Dan zou ik toch liever blijven waar ik ben.
Fijne dag vandaag meis.

Lutje said...

ik denk dat je daar al vakantie voor moet nemen, en een mens zou dat moeten doen eigenlijk...
Hopelijk was je bijeenkomst met het koor gisteren leuk :o)

gerdaYD said...

En of ik komen zou moest jij dat doen, mijn lieve Marlou (ik zal nu over wat centjes beschikken hihi, met dat pensioen) dus ik zou zo zeggen: ga er voor! Maar niet voor ons (hoewel jouw voorstel verleidelijk is!) maar voor jezelf. Je hebt je hartje blijkbaar volledig aan dit mooie site verloren...
PS: goede repetitie gehad? Ik ben bijna zeker van wel, met jouw stem! Ik wens je alvast héél veel succes toe zondag, en voor vandaag een schitterende nagenietdag!

Fluitenkruid said...

Dat wordt druk bij je Marlou, Roos en ik willen daar ook komen zwerven :-)

Leibele said...

Iek ben weer terug, in gedachten, in Haslingden in het graafschap Lancashire. Ik kom hoor, met m,n Border Colly, kan hij zich ondertussen vermaken met die sheep.

Wim said...

"Nos vemos"

Wim said...

Zeggen ze hier, maar het komt er nooit van ;-)

Annet said...

Yes, ik kom langs for a nice cup of tea....with a cucumbersandwitch or a piece of cake.....
Would you like a cup of tea...uit de familie Doorsnee...
In Holland staat een huis but in England too.....
Bye Marlou,

xxx Annet