07/09/2010

Het Swaledale


.

The Yorkshire Dales bestaan uit een stuk of wat hoge heuvelen en evenzo vele dalen. Vandaag gaan we het Swaledale verkennen. *klik* 
Eerst een bodempje leggen met het Full English Breakfast, voor ons gekookt en geserveerd door Hilary, onze landlady.
Nou… bodempje… zeg maar gerust bodem! Daar kun je zowat twee dagen op voort.
Het is prachtig zonnig weer en al meteen bij het eerste kapelletje kun je zien, wat Henry eigenlijk had willen worden:


Hij houdt een heel relaas, maar helaas… slechts één enkel schaap heeft een gewillig oor.
Nou… dan maar voort over het smalste weggetje van Yorkshire naar Reeth, een lieflijk dorpje aan de Swale, waar we eerst maar eens op verkenning gaan.


Ik verzamel wat peulen van de Lathyrussen die op het kerkhofje groeien. En naast het kerkhofje… een café. Natuurlijk. Je denkt toch niet, dat de kerk zonder een café kan!
We gaan er binnen om een wandelplan te maken. Henry verrast mij, want... hij wil graag de berg op.
Dan zul je eerst dat hekje door moeten, love!

Daarna volg je het pad naar boven en vergeet niet om Harry and Edna te groeten… Ze wachten jullie op, daarboven in de wind.
Ga er gerust zitten en kijk om je heen.


Als we helemaal boven zijn hebben we een fantastisch uitzicht op het Swaledale. Daar ligt Reeth met zijn mooie grijze huisjes in de zon. Met een beetje goeie wil zie je het kerkhofje…

Ik word er heel warm en blij van. Ik vlei mij in de hei en wil daar best een tukje doen. De zon verwarmt mijn gezicht… Wat wil je nog meer?!


Ik weet het niet, ik hoef niet meer… dit is helemaal heerlijk.


.




14 comments:

Han said...

Heerlijk om weer een stukje van je reisverslag te lezen, het is net of ik met jullie mee loop (zonder dat je last van me hebt)

Jelle Droeviger said...

Nu rust zij peinzend op het watervlak
en wenscht niet meer...

Jelle Droeviger.

Fluitenkruid said...

Ooh, die leuke muurtjes en lappendeken-landschappen..

klaproos said...

ohh marlou zalig, nee ik zou ook niet meer hoeven,
hier heb je alles maar dan ok alles wat je nodig hebt:-)

ik hoor de wind ruisen heeeeeeeerlijk

give me more please:-)

Leibele said...

Het is daar bijna even mooi als in The pennines in Lancashire. Die heuvels zijn iets meer dan heuvels hoor, het zijn bergen. De stenen afrasterigen worden zo gestapelt dat ze iedere storm met gemak weerstaan.

Leidse Glibber said...

Ziet er geweldig uit, zal best genieten geweest zijn.

Di Mario said...

Echt genieten daar, dat zie je zo.

Love As always
Di Mario

Marjolijn said...

Wat is het mooi daar..!!
Echt genieten hé.

Lutje said...

heerlijk, gewoon doen wat jullie willen, dat is vakantie!

gerdaYD said...

... en het éne schaap was jij! Toch? *wink, big smile*
Wat een heerlijk relaas alweer, én prachtige foto's! Je ziet het gewoonweg dat jullie van dit prachtige site genieten... en wij nu dus ook, dankjewel mijn lieve Marlou. Ik hoop dan ook dat jij nog een héle tijd door zal gaan met deze heerlijke reisverslagen.
En geniet vandaag nog maar lekker na, ondanks de regen. Of houden jullie het een beetje droog daar?

Roosje said...

WAAAAuw mooi zeg, en zulk heerlijk weer !!!
Genieten hoor.

John said...

Het heuvelachtige landschap alleen al is prachtig. Dat zou voor mij alleen al een lust zijn er rond te hobbelen, maar dan is er nog zoveel meer moois te zien.

Ik kan me voorstellen dat je daar zou willen blijven liggen. Heerlijk gewoon : )

Wim said...

Die mooie muurtjes!
Nu weet ik waar Andy Goldsworthy de mosterd heeft gehaald. ;-)

Annet said...

Och heidebloempje...ik hou zo van paars....

Hoop dat mijn reactie niet verdwijnt zoals gister....

Bye for now,

Annet :*)