07/11/2012

Geen internet!

.

Gisteravond heb ik het modem uitgedaan, omdat iemand me eens heeft gezegd dat je dan beter slaapt.

Nou ja... ik heb inderdaad lekker geslapen, maar dat doe ik de laatste tijd toch al...
Ennieweezzz: vanmorgen deed ik het modem weer aan en ... toen heb ik vier volle uren zonder internet gezeten.

Ik had wel verbinding: de laptop en de i-pad gaven beide aan, dat er volop verbinding was, maar vervolgens deed het modem het niet en had ik echt en heusch geen verbinding.
Het modem stond overigens wél aan: dat je niet denkt: "Stond dat ding wel aan?" Jajaja, het stond aan en alle lampjes brandden.

Dus ik dacht: HELP! Mijn modem is kapoerewietz...
Ik zag de bui al hangen: geen internet meer. Wat moet ik dan aan met mijn leven. Waar gaat dat naar toe? 
Niemand houdt van mij en niemand kan me laten weten, dattie van me houdt. Iedereen gaat nu denken, dat ik verdronken ben... Of erger...
Ohohoh, misere misererare... DRAMATIEK!!!
Ik probeerde de telefoon en de tv... nee, die deden het gewoon. Mijn modem kapot... mijn lieve, heerlijke, onmisbare modem...

Maarrr... na vier uren in angst en beven, hoorde ik ineens: PING! (of DONG! of DINGDONG!  kan ook PINGPONG! zijn, 't is maar hoe je het ervaart) van de mail die binnengekomen was...
Hoera, de redding was gekomen. Halleluja, nix aan de handa...
De wereld is gered. Ik kan weer dansen en ademen. Ik kan weer zingen en huppelen. Ik heb weer vrienden, kortom... ik leef weer.


.

8 comments:

Marjolijn. said...

Fijn dat je goed slaapt of het modem nu aan of uit staat.
Dat zal het verschil niet maken.

Ja, techniek kan alles op zijn kop zetten, als het niet werkt.
Gelukkig werkt alles weer als vanouds.
En kan jouw leven ook weer gewoon doorgaan.

Geniet er maar volop van vandaag.
Een hele fijne dag.

gerdaYD said...

Interniet
Ja, de krant kan ik wel missen
en kan zelfs zonder tv.
ook mijn auto mag kapot zijn,
rij wel met een ander mee,
staat mijn fiets met lekke banden
maak ik daarvan geen probleem,
maar sta wel met lege handen
en moet snel worden gered
van sociale deprivatie
van leven zonder internet.

Heel mijn wereld is gekrompen
en mijn telefoon staat rood
niemand kan me meer bereiken
want mijn modem, die is dood.
© chatfant
*wink, big smile*

... maar oef en gelukkig, je modem doet het weer! Edoch,mijn lieve Marlou, we blijven je graag zien hoor, ook zonder internet!

OT: de tegelwand is nog mooier geworden dank zij jouw bijdrage hé? Bedankt hoor!

Jelle Droeviger said...

Mooi stuk, Marlou.! Gelukkig ben je weer Online.!

In 1877 was er, door Alexander Graham Bell, het eerste gesprek per telefoon. Hij had niet voorzien dat diezelfde telefoon ons leven zo zou gaan veranderen.

Ik kan me jouw ontreddering heel goed voorstellen. Zelfs mijn oude moeder raakte de onlangs in paniek toen er ergens verderop een kabel was beschadigd, en zij naar een wit scherm zat te staren.

Men kan dus zéker wel zeggen: IK HEB VERBINDING, DUS IK BESTA...

Jelle Droeviger.

John said...

Je kunt beter met een aluhoedje slapen Marlou. Dat voorkomt enge straling van de mobile telefoon :P
Nee, van de modem zal je echt niet slechter slapen denk ik.

Ook lekker dat hij het weer doet. Anders had ik vast gedacht dat je weer op je berg had gezeten. :)

Ik wens je een fijne dag, en suc6 met het vouwen van je aluhoedje :D

klaproos said...

jemig marlou:-)

dat laat je dan ook wel uit je hoofd om het modem eruit te trekken en waarom zou je dan beter slapen minder straling of watte?

als je in een stad woont maak thet volgens mij niet uit:-)

anyway dear, ik ben blij dat je er weer op kunt:-)

je moet er niet aan denken als je niks geen wifispul meer zou hebben, ik zou me wel onthand voelen:-)

en het wel missen na een wwek of zo denk ik :-)


jes gurllll joef kot fwends,...
joef kot mie:-)

xxx

Annetta said...

Gossie, ja er is wel leven maar het is afkicken....

Gisteren gezocht naar een kabouterkliko....tevergeefs...

Veel bevindt zich op internet/Google maar geen klikootje....

Lieve Marlou, wens je een mooie herfstdag....met veel bruin, rood en geel....

Kruizekus (beetje raar woord eigenlijk) haha....

Annetta

christiene said...

Je hebt voor het slapen geen modem nodig.
Daar zijn andere middeltjes voor Marlou misschien een glaasje wijn.
Groetjes Christiene.

Han said...

Die vier uur zonder internet hebben meer energie van je gevraagd, als wat je gewonnen heb met dat modem uit te doen voor een goede nachtrust.
Dat is geen win win situatie Marlou.