28/11/2012

Interview onder de hooiberg (1)

.

Interview:

"Je moet weten: ik zit op de harmonie. Nee... ik zít er niet op... ik spéél bij de harmonie.
Klarinet. Mooi hoog.
Ik kan kletzmer spelen en gevoelige liedjes, die een beetje "scheuren".
Dat is, als je van de ene toon naar de andere glijdt. 
In Winkel zitten we. Dat ligt in Noord-Holland boven Alkmaar.


Ik blaas al vanaf mijn achtste en toen ik 13 werd kreeg ik mijn eerste klarinet.
Ik oefen veel. Iedere dinsdagavond in café Beentjes en thuis elke dag wel een dik uur.
Loopjes en trillers en gewone toonladders, maar ook de melodieën die we moeten spelen met de Harmonie.


Met de buren is mijn klarinet-tijd afgesproken: ik speel tussen vijf en zes 's middags.
Dan hebben zij er het minste last van en ik voel me niet bezwaard...

(morgen verder)


.





7 comments:

Marjolijn. said...

Welkom terug, Marlou.

Dat is een mooi stukje Nederland, hoog boven in de kop van Holland.

Goed om rekening te houden met de buren als er zoveel geoefend moet worden op de klarinet.

Fijne dag vandaag.

Di Mario said...

Zo ging mijn buurvrouw vroeger elke keer oefenen als er voetbal was. Toen kwam toch wel de hooligan in mij naar boven... ;-)

Love As Always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Waar gaat dit heen, Marlou.? Een vervolgverhaal over BloasMuziek.? Dat bestaat dus ook in NoordHolland.? Je maakt me nieuwsgierig.!

Jelle Droeviger.

John said...

Kijk eens aan. Je speelt ook al van jongs af een instrument. Leuk
Muziek maken is een enorme uitlaatklep voor van alles en nog wat.
Mooie afspraak met je buren! En welkom terug van weg geweest.

klaproos said...

och wat leuk loulou, dat vind ik zo'n heerlijke muziek, klzmer:-)
lekker vrolijk,

wat ben je toch een bijdehandt juffer hé,

een heerlijk mens
lekker.
ik hoor graag een you tubje van je:-)

xxx

Sjoerd said...

Mijn dochter speelt ook klarinet, daar werd ik in het begin niet echt vrolijk van...

gerdaYD said...

O, je bent er dus terug lieve Marlou? Leuke tijd gehad? Fijn dit schitterend jubileum gevierd ook? Ik hoop het, maar ben daar eigenlijk wel zeker van!
Voor jou:

De harmonie gaat nooit verloren
De harmonie van Krommenie
De harmonie is weer herboren
De harmonie van Krommenie

De harmonie van Krommenie zat slecht in de slappe was
D'r was geen behoorlijk instrument en geen saldo meer in de kas
Ze gaven een feest maar d'r kwam geen beest en toen moesten d'r centjes
bij
De leveranciers van de uniformen stonden in de rij
Het bestuur zei 't is met ons gebeurt
Maar daarom niet getreurd

De penningmeester van de club zat met zijn handen in't haar
Hij droomde van een vet miljoen en zuchte was 't maar waar
Met bevende hand las ie toen in de krant en hij wist niet hoe ie het had
Het hele bestuur had een ton verdient met een puzzel van dat blad
Hij riep meteen een vergadering bijeen
En hij zong door het dolle heen

Ze doken in hun uniform en pakten hun instrument
Ze maakten een feestmars door de stad marcheerde op weg naar hun tent
en langs het trottoir stond iedereen klaar om te juichen van geluk
De leden van de harmonie die bliezen hun lippen stuk
Het werd een feest oh wat niemand had gedacht
En er klonk tot diep in de nacht

De harmonie van Krommenie
De harmonie van Krommenie
De harmonie van Krommenie
De harmonie van Krommenie
De harmonie van Krommenie
De harmonie van Krommenie
© Dorus
*wink, big smile*