20/11/2012

Straatschrijfsels op Texel

.
Een jaar geleden nog had ik een weblog met daarop straatschrijfsels: over van alles en nog wat wat er op straat te lezen is. Met steeds een klein verhaaltje er bij. 
Helaas: "Web-Log" werd opgeheven en daarmee was ik in één klap al mijn fotoos en verhaaltjes kwijt.
Jammer!
Maar op Texel vond ik gelukkig nog een paar dingetjes om bij stil te staan.
Ik lees alles wat los en vast zit en dus kom ik in "ons" dorp dit museum tegen.:


Waarom val ik nou op zo'n bord? Ten eerste vind ik de kleuren mooi en ook, dat het met de hand gemaakt is. Ten tweede moet ik al meteen lachen om: "Dagelijks geopend, tenzij gesloten".
Dat vind ik gewoon heel grappig!
De expositie is dus gesloten als ik er ben, dus ik loop lekker door. En vind al snel een nieuw bord om een beetje over te gniffelen. Niet extreem grappig, maar gewoon leuk: een kwaadaardige kat! Ik loop gauw door, voordat die me in z'n klauwen krijgt!


Dan vind ik op de hoek van een huis in de Herenstraat in Den Hoorn deze tekst:


Ik vraag me meteen af hoe iemand er op komt om zoiets op z'n huis te zetten. Het zegt wel iets over het leven op een eiland: winderig!
Het is ook een gezegde: "Dan weet ik wel uit welke hoek de wind waait..."
En dan koop je dus een eilandershuisje en je zet dit op de hoek. Dat intrigeert me...

En tot slot een bord, niet echt een straatschrijfsel, maar toch iets om te lezen. Iets, waarbij mijn fantasie ook op hol gaat slaan...



De Bonte Belevenis. Daar wil je toch meteen naar toe? 
Om te kijken, wat die Bonte Belevenis is? 
Worden er Middeleeuwse Liederen gezongen? 
Is het een kleurige winkel? 
Wordt er schapenwol geverfd? 

Ik weet het nog steeds niet. Het is koud en herfstachtig. 
Ik loop terug naar het huisje van Loes. Daar is vast wel een lekker kopje thee gezet...
Of is de 5 al in de klok?
.

9 comments:

Marjolijn. said...

Leuk om daar weer enkele straatschrijfsels tegen te komen.
Maar het is koud, dus op naar de warme thee of iets sterkers.

Fijne dag vandaag Marlou.

John said...

De kleueren van dat bordt vallen mij ook op. En die tekst op de hoek van dat huis.
Ik had het mss ook wel gedaan. Het is ene unieke manier van tekst op je huis plaatsen. Ales het maar net wat anders is dna normaal :)

Groet

klaproos said...

ik hoop voor jou dat er een vijf in de klok zit, dan doe ik met je mee:-)

gezellig,

weblog bestaat nog en het is raadzaam voor 1 december nog eens in te loggen en een logje te plaasten want ze gaan alle inactieve blogs verwijderen.

http://klaproos.weblog.nl/

balen joh,m afblijven zeg ik, van mij: -)
dat van jou ook hé. laat ze het niet in der knar halen,

mooie wat je zoals tegenkomt loutje,
da's gezellig wandelen hé,
ja en zo komen de vragen wel naar boven:-)

ik ga zo naar buiten,
de zon is me komen halen:-)

xxx

Jelle Droeviger said...

Mooi gezien, die teksten, Marlou.! Ja, een eiland heeft toch wel iets bijzonders. Je gaat dan ook op zo een omspoeld stuk land alleen maar er op uit om elkaar even te groeten en dan weer gauw thuis te kunnen komen.

Eilanders bekijken ál dat gedoe op het vasteland met een glimlach, wétend hoe het ánders kan...

Jelle Droeviger.

christiene said...

Als je maar oog voor hebt leuk die borden.
Ja een beetje nieuwsgierig is ook leuk Marlou je wil toch weten wat er achter zit.
Groetjes Christiene.

Annet said...

Ha Marlou,

Ja dat was ook zo dat blog...Via via werden we op de hoogte gehouden met die verhuizing van web-log die zo jammerlijk mislukte....Alle teksten zijn overgekomen maar heel veel plaatjes: foetsie....

Leuke bijdrage en al een kleine collectie van bordjes, énig!

Ik heb mijn blog gesloten wegens rammelebombam....bah!

Laifs oet de veenkolonies...

Annet :p

Sjoerd said...

Mij vallen ze ook op, maar nog niet genoeg om daar mee aan de slag te gaan.

Han said...

Je moet er maar weer een oog voorhebben Marlou, en dat heb jij!
Die tekst op de hoek is het mooiste, hoe komt hij/zij er op!

gerdaYD said...

Je moet beslist Marlou heten om dit op te merken en er dan nog zo knap over te schrijven!
Heerlijke tijd op Texel gehad meid? Ik ben er eigenlijk wel zeker van...