17/03/2022

Geen WiFi

Laatst was ik in een leuke strandtent: San Blas.... op de Kop van Bloemendaal. Heerlijke tent. Lekkere matcha latte (of zoiets) dat wel, maar de lunch viel wat tegen. OK, dit terzijde. Niet belangrijk. Volgende keer kies ik wat anders. Want er komt zéker een volgende keer.


Ik was wat eerder dan Jacobanita en moest dus even wachten. Ik vroeg aan de jonge vrouw die daar werkt, of ik het WiFi wachtwoord mocht. Nou... nee dus!

Ik kreeg het wachtwoord niet, want er was geen WiFi. (zei ze)

Daar geloof ik niks van, maar dat maakt me niet uit. Het gaat om de gedachte die erachter zit:

En dat is het hele eieren eten.

Gewoon lekker communiceren met elkaar. Hup! Weg dat mobieltje en niet de hele tijd zitten appen en chatten met iemand anders... maar praten met degene met wie je bent op dat moment, die bij jou aan tafel zit.

Ik voel er heel veel voor. En jij?

21 comments:

Marjolijn. said...

Heel goed...!
Thuis is er vast weer genoeg Wifi...!

Lutje said...

als ik ga eten, is de gsm weg,
.ik vind dat heel vervelend bij iemand zitten die de hele tijd op dat toestel kijkt.
.alleen als je een qr code moet scannen, dan kan je niet anders
.Een @->- voor jou.

די מריו said...

Bij ons is de regel aan tafel geen mobiel. Dus dat komt wel goed.

Love As Always
dimario

Karel said...

mogge Marlou
nou nog zo'n bord in onze eigen taal , dan ben ik het er zeker mee eens 😁
ik gebruik m'n mobieltje regelmatig , maar nooit als ik met andere mensen ben
geniet de dag

klaproos said...

dat is een heel goed plan vind ik, gewoon lekker met elkaar praten lachen en zingen,
dat is veel leuker dat dan stomme mobieltje, toch:-)

goed gedaan van ze

geniet van vandaag hé, de 20 graden van gisteren waren kul..
ik heb ze niet gezien :-)
xxx

John said...

Ik vind het een verkeerde manier van betuttelen. Als ik ergens ben met anderen zit mijn telefoon in mijn zak. Daarnaast kan ik gewoon data gebruiken dus zou gewoon kunnen appen enzo..

Sjoerd said...

Ik stem voor, maar betrap mezelf er ook wel eens op...

miekequilt said...

Tja, als je vriendin niet had kunnen komen, had ze je moeilijk kunnen bereiken. Ik vind het erg betuttelend hoor, zo'n bord.

... said...

jaaa,
gewoon kletsen, en elkander in de ogen zien, en lachen en zo, en niet hoeven reageren op piepjes en trillinkjes van jezelf en van de anderen, en gewoon een tijdje helemaal niets hoeven zeggen, en dat dan gewoon mogen vinden, en dan glimlachen en zo..
.
Jelle Droeviger.

Edward McDunn said...

Ik voel daar ook wel voor Marlou, er zou gewoon een wifi vrije dag moeten zijn.

Bertiebo said...

Wat een mooi initiatief!

Anonymous said...

Dat zouden meer restaurants moeten doen. Ik denk dat er dan meer mobieltje in de tassen blijven.

vilterietje said...

Mijn idee ook!

Ria said...

Goeie aktie!
Al dat staren op die telefoons is niet goed voor een mens!

👍Ria

Jan K. alias Afanja said...

Zo lang ik thuis maar Wifi heb, vind ik het prima. Buitenshuis maak ik liever een praatje, en anders red ik me prima met de 4G verbinding.

Ferrara said...

Ik vind het prima, maar heb makkelijk praten want ik gebruik mijn mobiel louter om te bellen en dan nog alleen als het niet anders kan. Appen en foto's maken van de maaltijd waar ik achter zit
en doorsturen aan deze of gene, komt niet eens in me op. Knik gerust meewarig, ik mis het niet.

Rebbeltje ★ said...

Ha dat is een goeie
Vind het heel irritant als mensen constant op de mobiel bezig zijn.
Ga je gezellig met 4 uit eten zitten ze alle vier met de mobiel in de hand...ik krijg dan de neiging ze allemaal in de vuilnisbak te gooien grijnzzzz
Maja we kunnen niet meer zonder hè...
Vind het initiatief leuk bedacht van de plek waar je was ;)
Groetjes

sjannesblog.com said...

Er zit wat in!

Hans said...

Als je alleen zit is WIFI een mooie tijdsvulling.
In gezelschap ben je toch niet met je telefoon bezig. Hans

@ mijn buurvrouw had nog niemand gesproken, nu verder proberen te helpen.

Jetteke said...

Goed onderwerp! Helemaal mee eens!

Nicole Orriëns said...

Oh geweldig die tekst op dat bord zeg! Ik heb hem zelfs 'gepind'. Dat zouden meer horeca gelegenheden moeten doen eigenlijk.