10/03/2022

Leo Horbach

Hoe groot was onze verbazing, toen we door de beeldentuin van Chateau St. Gerlach in de buurt van Valkenburg dwaalden...

Het is een landgoed met een enorm park er omheen. Je mag er lekker ronddwalen en kijken, want in dat park: kunst! Gigantisch veel kunst.

Ik zag een beeld en ik dacht... heee... zou dat...


Zou dat het beeld "Lazy on a sunny afternoon" van onze vriend Leo Horbach zijn?


En ze was het! Van Laaser Marmer uit één stuk gehakt en gebeiteld door Leo.


Meteen speurden we of er nog meer van Leo's hand stond in het enorme park. En ja... daar was de droevige koning:




En verderop, al van ver af herkende ik deze... dat mooie wit van het Laaser Marmer.

"Cherish the heart of stone"



Leo, wat een verrassing dat jouw werk hier in het beeldenpark staat. 
Ik zag, dat er vorig jaar ook werk van je stond, maar ja... toen waren we er niet. Was er niet een lockdown?

Als ik er in de buurt zou wonen zou ik er elke week wel een keertje ronddwalen.
En even dat mooie witte gladde marmer aanraken... Wat is het mooi!
Wat zou ik genieten van al die andere kunst.

En natuurlijk zou ik dan een lekkere cappuccino drinken bij Koffiebar Quicx aan het begin van het terrein. In tijden niet zulke lekkere koffie gedronken.



Waar is het allemaal te vinden? Dit is het adres:

Joseph Corneli Allée 1
6301 KK Valkenburg
Nederland

14 comments:

Lutje said...

mooi en valkenburg is nog niet eens echt ver voor mij

.Een @->- voor jou.

Sjoerd said...

Valkenburg zou wel willen, maar het Chateau ligt toch echt in het plaatsje St. Gerlach bij station Houthem st. Gerlach beide later pas toegevoegd aan Valkenburg.

Jelle Droeviger said...

Mooi Marlou.
Ja, in Zuid Limburg kun je nog dromen..
Leo Horbach, een top-vormgever.
Hij begrijpt marmer, en marmer begrijpt hém.
Nét als de beroemde Michelangelo weet hij zijn figuren daar uit te bevrijden.
Dát is kunst.
.
Jelle Droeviger.

Edward McDunn said...

Toch bijzonder om kunst van een bekende aan te treffen, mooi hoor.

Jan K. alias Afanja said...

Wat een mooi beelden. Jammer dat het wat ver weg is.

Karel said...

ha die Marlou
dus jullie genoten van wat kunst in die mooie omgeving
geniet de dag

sjannesblog.com said...

Tè lang geleden, dat ik in die tuin was. Dat moet gauw veranderen. Bij het zien van jouw blog weet ik weer met wie ik er was en hoe fijn het daar voelt.

Rebbeltje ★ said...

Zo kom je in het verre zuiden nog bekenden tegen :)
Groetjes

John said...

Wat leuk, en wat een mooie beelden. Het is wel uit de buurt dus ik zal er niet zo snel heen rijden, zeker nu niet.

Ria A.-S. said...

Prachtig park en altijd geweldig mooie kunstwerken. Deze beelden zijn zo mooi.
Ik heb tot 18 jaar geleden op 500 meter afstand van het Chateau gewoond. En inderdaad.... Sjoerd heeft gelijk, het Chateau ligt in Houthem...
Hoort weliswaar bij gemeente Valkenburg.

Carla S. said...

Wat krijg ik daar zin in!!!
Vooral met dit weer.
Lfs

Hans said...

De beeldentuin is zeker mooi en groot, net als de beelden.
Leo maakt wel mooie beelden, dus de beelden staan daar helemaal op hun plek. Hans

miekequilt said...

Wat leuk om een bekende te ontmoeten. Niet in het echt, maar dit is ook een bijzondere ontmoeting.

Nicole Orriëns said...

Wat leuk om tijdens een wandeling zo verrast te worden door beelden van een bepaalde kunstenaar! En ik vind het ook knap dat je ze als zodanig herkende.