28/03/2022

Operatie

Nee, niet schrikken... ik word niet geopereerd... Ik ben zo gezond als een vis.

Maar... het baasje van mijn uitlaathondje wordt vandaag geopereerd. Ik hoop zo, dat het goed zal gaan. Zelf is ze er nogal sceptisch over: ze is bijna 88 en heeft een zeer slechte conditie. Wat haar betreft mag ze "er in blijven"... dat zijn haar eigen woorden. 

Al maanden heeft ze pijn in haar buik en blijkt: er zit een grote tumor, die vandaag dus verwijderd wordt. Ze is boos op de dokter, omdat die haar klachten een jaar geleden niet serieus heeft genomen. Daardoor kon de tumor groeien en groeien...

Dus... vandaag ga ik duimen, dat het goed afloopt en dat ze niet als een kasplantje uit de operatie komt. Zelf zei ze vorige week: "Als een kaasplankje..."

Het hondje, Gentille, logeert bij de dochters: een paar dagen hier en een paar dagen daar. Ze kent ze goed, ze heeft het daar keigoed, zeker weten!

Ik  heb dus deze week "hondjes-vrij".

Mocht het slecht aflopen, dan neem ik geen nieuw hondje meer. Het zijn allemaal treurige situaties waar je in terecht komt en daar heb ik geen zin meer in. 

Maar ik duim, dat het goed mag gaan en dat ik nog een hele tijd met die kleine mag lopen. Elke maandag- en dinsdagmorgen... ja... dat hoop ik echt.


En ik duim, dat de chirurg vannacht goed geslapen heeft en vandaag een vaste hand heeft...

21 comments:

Lutje said...

ik hoop ook dat de operatie goed lukt
.en fijn dat er zo goed voor dat hondje gezorgd wordt
.Een @->- voor jou.

Sjoerd said...

Ik hoop met je mee. Ik kan me voorstellen dat ze boos is op haar dokter.

Yova said...

Arme hond. Hopelijk gaat het goed komen. Ik vind jou erg top dat je wel eens uit gaat met deze hondje. Schattig om te zien. Ik zal duimen voor deze lieve hond. Fijne week Gewenst.Groetjes J&F

klaproos said...

oh jee loutje, ja dat is treurig....
dan hoop ik voor haar dat haar wens mag uitkomen...

voor jou zonneschijn en blijdschap

xxx

... said...

Dierenliefhebbers horen in de hemel thuis.
Zeker weten.
.
Jelle Droeviger.

miekequilt said...

Waardeloos zeg. Naar de huisarts gaan en dan niet serieus genomen worden. En nu toch gelijk hebben. Vreselijk triest. Ik hoop dat alles goed komt. Sterkte.

Karel said...

mogge Marlou
erg dat bij eerste klachten niet goed is gereageerd :(
hopelijk gaat het goed met de O en kan zij nog vele jaren mee
en jij met die kleine Gentille aan de wandel kan
geniet de dag

Tine de Jong said...

Er zijn soms echt van die huisartsen die een patient te lang laat lopen met pijn en helaas mocht dat ook die van Gentille zijn. En ik hoop en wens dan ook echt dat de operatie goed zal verlopen. Liefs, Tine

Edward McDunn said...

Zo'n operatie is voor iemand van 88 jaar nogal wat hoor!
Hopelijk gaat alles goed.

Jan K. alias Afanja said...

Ik help het je hopen, Marlou.
Kaasplankjes en kasplantjes zijn er al genoeg, daar hebben we de buurvrouw niet voor nodig. Die moet als het even kan nog een tijdje terug naar haar hondje.

Bertiebo said...

Ik duim even met je mee!

די מריו said...

Op je 88ste een kaasplankje worden is echt niet grappig, dat hoop ik dus echt niet voor haar. Ik duim met je mee.

Love As Always
Dimario

Rebbeltje ★ said...

Als je haar gevoel volgt dan is het niet rooskleurig...hoop voor haar dat het goed verloopt en voor Gentille
Duim voor je mee
Groetjes

John said...

Ik ga mee duimen dat het allemaal goed gaat.
Trouwens, ik ben ook zo gezond als een vis maar heb toch ook een hand/pols operatie nodig. Soms is het niet anders.

Ferrara said...

Ai, op die leeftijd een grote ingreep ondergaan is niet zonder risico. Ik kan me haar boosheid wel voorstellen.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Arme mevrouw. Je zult het hondje missen. Mooie naam overigens.

Nietzomaarzooo said...

Meegeduimd hoor; niet eerder tijd om te reageren.

sjannesblog.com said...

Triest verhaal, zeker omdat arts de klachten niet serieus nam. Ik duim mee.

Hans said...

Het is te hopen dat de ingreep goed is verlopen.
Maar begrijp haar wens wel, er komt een einde aan ons leven.
Ik gun je nog jaren wandel plezier, dus dat de operatie goed is verlopen. Hans

Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

Nicole Orriëns said...

Ik kan er niks aan doen, maar ik geniet van dat 'kaasplankje'.

Het doet me denken aan mijn oude buurman die zei: 'Als ik hoofdpijn heb dan neem ik een parasol.'

Carla S. said...

Ach Marloukie, wat een pech nou weer. Voor het vrouwtje van Gentille.

Ik verbaas me regelmatig over de kwestie hoe in onze maatschappij over de dood wordt gedacht. In de tijd van Bach was de dood verlosser.

Nu is bijna iedereen er bang voor en is het niet toegestaan om, als je vindt dat het jou tijd is, er rustig en prettig tussen uit te piepen. Blijkbaar vindt men het acceptabeler dat mensen eerst flink lijden voor ze dood gaan. Ik vind het maar niks.