18/03/2022

Vijf goeie dingen over jezelf

Henry's broer Martin is getrouwd met Carline en ze wonen met hun twee zoontjes op Curaçao. Ik heb Carline nog nooit ontmoet, maar ben wel bevriend met haar op Facebook. Dat kan zomaar...

Eigenlijk wil ik op FB het liefste alleen maar bevriend zijn met iemand, die ik een hand heb gegeven, of zou kunnen hebben gegeven. Maar ja... Carline "runs in the family", dus ja... die mag er bij!

Laatst had ze deze foto van zichzelf op FB gezet:

Banderas verdes zijn van die groene vinkjes. De vijf groene vinkjes van Carline:

1. Heel verantwoordelijk

2. Zorgt goed voor anderen

3. Geduldig

4. Ongelooflijk ondersteunend

5. Zal nooit ontrouw zijn

Ik vind het nogal wat, dat ze dit op FB zette. Maar toch leuk, want het klopt wel. Al deze eigenschappen kloppen als een bus op Carline, voor zover ik haar ken.

Ik dacht, laat ik ook eens vijf dingen opschrijven, waar ik een vinkje voor zou zetten. Dus ben ik naar mezelf gaan kijken en vond wel een aantal goeie dingen, maar ... zoiets als: leergierig... ja... dat zou kunnen, maar niet altijd.

En toen bedacht ik: laten de anderen het ook eens over zichzelf zeggen. 

Het hoeft overigens maar één "vinkje" te zijn. 

Eén goed ding over jezelf... ben zo benieuwd... kom maar op met de geit!


23 comments:

Lutje said...

ik zeg dan:
een goeie zangeres bij een koor.
.Een @->- voor jou.

klaproos said...

over jou,
< je bent een lieverd
< een gouden hart
< je hebt een goed geloof in mensen
< je bent gul
en zo kan ik nog wel even doorgaan :-) maar dat wil je niet :-)

een van mij..
< ik wil graag helpen waar ik kan :-)

fijn weekend loutje
xxx

Karel said...

mogge Marlou
ik zou het niet weten , is dat wat 😁
geniet de dag

די מריו said...

Voor jou zou ik zeggen positief. Voor mezelf zou ik zeggen lerend.

Love As always
Dimario

miekequilt said...

Voor jou en mij: positief ingesteld.
En verder ben ik bescheiden over mezelf.

Sjoerd said...

Je bent een heel lief mens Marlou en samen met Henry een geweldig paar. Voor mezelf denk ik dat ik heel sociaal ben voor mijn leefomgeving.

Anonymous said...

Nou, ik ken je natuurlijk alleen van deze blog.
Maar: je bent vrolijk, lief, ondeugend (op zijn tijd), creatief en sociaal.

... said...

Ik bedacht: Jonge Onderzoeker..
Maar even doordenkend klopt dat niet helemaal: immers, ik ben hoogbejaard..
En verder: Lief voor Gereedschap en Mensen, in die volgorde.
En ook: Heb schoenmaat 44.
.
Jelle Droeviger.

Nicole Orriëns said...

ehm..... dan noem ik denk ik betrouwbaar. Het valt niet mee om iets aardigs over jezelf te zeggen vind ik vaak. Het voelt toch al gauw pocherig of zo...

Jan K. alias Afanja said...

Nou vooruit eentje dan ... doorzettingsvermogen.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Ik heb Frederique Spigt even gegoogled. Ik had nog nooit van haar gehoord, maar wat een fijne muziek.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Positief

Tine de Jong said...

* Je bent altijd positief.
* Ziet het goede in alle dingen.
* luisterend oor heb je ook daarbij.
* Staat open voor anderen.
* helpt ook graag een ander.

Ken je niet persoonlijk maar een gouden hart heb je zeker en daarbij ben je een lief en aardig en mooi mens. En je schrijft ook heel gezellig. Komen nu de blosjes op je wangen Marlou? 😘

Wens je mooie liefdevolle dagen toe.🖐

vilterietje said...

Voor jou: SPONTAAN
Voor mij: IK ROOK NIET

Rebbeltje ★ said...

Alhoewel we nog nooit handen geschud hebben sta ik er ook bij haha
Zie jou als een spontaan ondernemend mens en lieve oma
Groetjes en fijn weekend

Yova said...

Je bent echt geweldig mens. Gelukkig ben jij altijd wel positief. Altijd zo lieve berichtje van jou. Ik wens jou mooie zonnige weekend toe!

Monument voor Hans van Zijl said...

Ik vind jou: heel origineel, gezellig, creatief, avontuurlijk en je schrijft geweldige blogs! Liesbeth ��

Anonymous said...

Optimistisch

Hans said...

Je benaderd vast de eigenschappen van Carline, maar ken je niet persoonlijk alleen virtueel.
Zoals ik je nu ken, lief, spontaan, eerlijk en gek op humor.
Een vrouw die ik graag mag. Hans

John said...

Ik ken je alleen via het blog en zie af en toe wat voorbijkomen op Facebook. Overigens hebben wij ook nooit de hand geschud. Ik heb op FB alleen mensen die ik echt ken en een paar bloggers.

Edward McDunn said...

Ik heb zoveel goede eigenschappen....hahahahaha, dus ik zal een keuze moeten maken, geduldig.

Nietzomaarzooo said...

Voor jou; Speels, geinteresseerd en altijd the bright side zien. En heel charmant en lief.

Marthy said...

Jij bent zo heerlijk sprankelend. Lekker zo blijven!