03/11/2010

Blijf jong (2)

.

We gaan even verder met de rest van de tips ...

4·  Kom van de bank. Een lekkere wandeling helpt niet alleen om je lichaam in vorm te houden. Het versterkt de bloedtoevoer naar je hersenen, waardoor je ook geestelijk fit blijft. Train onderweg tegelijk je brein: kijk goed om je heen en neem op wat je ziet... 



5·  Speel. Wij spelen eigenlijk te weinig. Spelen is smeerolie voor je brein. Als je regelmatig je speelse kant laat zien, ben je minder vatbaar voor dementie en andere enge aandoeningen. Dus… lekker een potje rummycuppen of scrabbelen!



6·  Kies voor ‘krachtvoer’. Bescherm je lichaam tegen schadelijke stoffen door veel voedsel te eten dat natuurlijke antioxidanten bevat. Die zitten onder andere in verschillende soorten groenten en fruit. Vooral broccoli, tomaten, druiven, blauwe bessen en citrusvruchten.



7·  Schrijf je emoties van je af. Regelmatig een kwartiertje je gedachtes in een schriftje schrijven schijnt heel goed voor je te zijn. Je blijft niet zo hangen in ouwe “meuk” en opent jezelf voor nieuwe dingen.




Ik hoop, dat je er wat aan hebt gehad...

Tot slot een mopje:

Komt een vrouw bij de dokter. "Dokter, als ik nou geen alcohol meer neem en dat ene dieet volg... leef ik dan langer?"
Zegt de dokter: "Nou nee mevrouw,  maar het lijkt wel veel langer!"



.




.

10 comments:

Di Mario said...

Natuurlijk kom ik weleens van de bank om wat alcohol te pakken. En Dinnetje maakt er vaak een spelletje van om het op een andere plek neer te zetten ;-)

Zoiets?

Love As Always
Di Mario

klaproos said...

:-)

wat is die mario toch een heerlijk figuur hé marlou, die is dus echt niet voor een gat te vangen :-)
hihi
heerlijke humor,

wel marlou, ik denk dat ik wel aardig goed bezg ben :-)
dank voor de tips,

adioa, amiga,
slaap lekker
xxx

Marjolijn said...

Puzzelen is ook vast goed.
Ik ben aardig bezig, denk ik.

Fijne dag vandaag weer en dank voor de tips.

John said...

Kijk, dat waren allemaal tips die wat inhouden :D Ik hoef mezelf niets aan te leren blijkt wel. Ik zal met een beetje geluk erg jong oud worden :D

Lutje said...

ik ben precies goed bezig :o)

gerdaYD said...

Hihi, die mop slaat eigenlijk wel de spijker op zijn kop. Ik spreek uit ondervinding lieve Marlou, sinds ik niet meer drink schijnen de dagen inderdaad langer te zijn en kom dus ook aan veel meer toe. En scrabbelen doe ik ook, alleen... mijn lichaam wil soms niet van die bank àf komen! *wink, big smile*
Dankjewel voor de tips, we gaan die allemaal volgen, zoveel is zeker. Want we willen er nét zo mooi en jong uitzien als jij en je Henry dat doen!
Fijne dag meid, bij leven en welzijn!

Fluitenkruid said...

Puzzelen doen we op de Nintendo met Zelda en wandelen met Kiki in de sjees. Hmmm gaat best goed hier :-)

Ineke said...

Marlou, halló, goedemiddag inmiddels!

Ha, de rest van de tips, waarin ik bevestigd zie, waar ik zelf al geruime tijd aan werk, mooi!

Aandachtspunt is nog het spel: scrabbelen of rummycuppen.
Maar of ik mijn maatje daartoe kan overhalen? :-)

Fijn Marlou, bedankt ook voor deze tips!

---

O.T.: Ja, wat een wind de laatste dagen hé. Ik moest nog aan je denken: 'Zouden er bij Marlou nog alle pannen op het dak zitten?'

Van mij mag het ook ophouden met stormen, die prachtige goudgele bladerpracht waait nu veel te snel van de bomen.

Vanmorgen om 08.30 uur had ik al een paar regeltjes bij je geschreven, maar een klein kereltje, dat onverwacht op bezoek kwam, drukte op alle toetsen en knopjes van de pc en toen waren die regeltjes zomaar, onverwacht verdwenen! :-) :-)

Dag Marlouke, nog een gezellige verdere dag wens ik je toe,

liefs, Ineke

Liesbeth said...

Volgens mij leef ik dan wel gezond want ook aan deze punten voldoe ik allemaal. Alhoewel ik wel wat meer zou kunnen schrijven. Maar gelukkig heb ik nu ook niet meer zoveel om van mij af te schrijven.

Wim said...

Hopelijk leven we ik niet TE lang ;-) en is er nog wat plek voor diegenen die na ons komen ;-)