09/02/2021

Blijmakertje

Zoals je je lijf gezond wilt houden dien je ook je hoofd gezond te houden. De één heeft daar meer voor nodig dan de ander. Maar je kunt het! Zoek de zon op...

Ik ben gelukkig gezegend met een meestal goed humeur. Met optimisme en de kunst om van iets negatiefs tóch iets positiefs te maken. Tot op zekere hoogte dan wel, hè...

Maar goed. Ik wil even een blijmakertje met je delen.

Vorige week trouwde de jongste dochter van mijn broer. Een lieve jonge vrouw met een lieve jonge man, met samen een lief, klein kindje. En, hoewel ik er niet bij kon zijn, vanwege je-weet-wel, voelde het toch bijzonder. De hele misjpoge had er voor gezorgd dat er mooie kaarten hun kant opgingen en de hele dag waren we er in gedachten bij. Mooi en ontroerend.

Gelukkig kregen we foto's en filmpjes. Maar die krijg jij niet te zien... nee, gaat niet gebeuren. Maar wat ik wél kan laten zien is de prachtige kaart, die mijn zus Aja voor hen maakte. Precies, zoals ze er uitzagen. Zij als een elfje en hij... ja... hij eigenlijk ook. En dan dat kleine ventje met dat strikje. 


Mazzel en broche voor de hele misjpoge! (geluk en zegen voor het hele gezin)

29 comments:

Lutje said...

als je zo'n mooi kaartje krijgt
dat doet wel wat, want nu met die corona is alles anders
-Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Proficiat voor het bruidspaar, op naar een lang en gelukkig leven samen.

Anonymous said...

Gefeliciteerd voor het bruidspaar, mooie kaart.

די מריו said...

Mazaltov..
Je moet er in deze tijd toch iets bijzonders van maken.

Love as always
Di Mario

Jacqueline en Ferry said...

Proficiat voor het bruidspaar. Het is alles anders door de corona toestanden. Toch mis je heel veel. Mooie kaart. Heel apart deze kaart. Fijne dag.

sjannesblog.com said...

Felicitaties voor het bruidspaar. Tja corona wordt echt irritant.

Nietzomaarzooo said...

Wat een fijne gebeurtenis in deze tijd. Uniek die kaart, snap dat je hoofd en hart daar blij van worden. Gefeliciteerd.

Karel said...

mogge Marlou
ja dat zijn dingen die je blij maken
gewoon een mooie kaart vinden op de mat
van harte voor het bruidspaar

geniet de dag

klaproos said...

gefeliciteerd voor het jonge koppel en Aja, wat ontzettend leuk gedaan,
mooi goor, ja daar zullen ze erg blij mee zijn <3

Sjoerd said...

Dat corona brengt alles om zeep. Toch wens ik dat verse bruidspaar en hun kind een heel gelukkige tijd toe.

Bertiebo said...

Wat een geweldige kaart, je zus kan er wat van!

Jelle Droeviger said...

Ja, mooi gemaakt van je zus, Marlou.
Heel kunstig.
Vormgegeven gevoel.
Eigenlijk doen we dat allemaal.
Met woorden, met tekst, met het penseel.
We zijn allemaal kunstenaars.
Zeker weten.
.
Jelle Droeviger.

Jan K. alias Afanja said...

De felicitaties voor allen, dat ze samen maar een lang en gelukkig mogen leven!

Tine de Jong said...

Ook nog gefeliciteerd voor het bruidspaar van mij erbij. En ja de lockdown houdt veel tegen maar je hebt toch een mooie kaart gekregen.

nicole orriens said...

Wat een fijn nieuws, zo'n pril bruidspaar! De kaart vind ik prachtig en sfeervol.

pourquoi pas ??? said...

Hey lieverd, ja hoor alles redelijk. Was net aan het bloggen. Wat een leuke kaart zeg en fijn dat je blij wordt van hun geluk. liefs van mij

Edward McDunn said...

Gefeliciteerd Marlou, hat gaat nu allemaal anders hè?
Maar zo'n mooie kaart maakt een hoop goed.

Rebbeltje ★ said...

Hoi Marlou...
Naar als je nichtje trouwt en je kan er niet bij zijn op geen enkele manier.
Hoop voor hen dat ze toch een mooie trouwdag hadden en een heel leven als gezinnetje door kunnen gaan. Gefeliciteerd Tante :)
Wat een mooie kaart heeft je zus gemaakt, een waar kunstwerkje
Groetjes

Mirjam Kakelbont said...

Lieve Loutje,
Mazzeltov!
Natuurlijk zet je geen foto's op je blog. Privacy en zo. Die kaart is onvervangbaar, een blijvend schilderij. Wat staan ze er lief op. Een heel gewoon gezin, maar een heel gewoon gelukkig getrouwd gezin. In vrijheid gekozen voor elkaar. Dat is het mooiste wat er is!
Nog ontzettend gefeliciteerd met de bruiloft. Door de foto's en filmpjes die je hebt ontvangen, hoop ik dat je je "erbij" voelde.
Dag dag, darling.
Dikke liefs ♥

Hilly Nicolay said...

Wat een prachtig kunstwerkje de kaart.
Zo lieflijk.

Heb het goed!

John said...

Gefeliciteerd met het jonge stel! Ik wens ze een mooi, lang, en gelukkig leven toe.

Aja said...

Dank jullie voor de complimenten over de kaart. Tja, je mag tegenwoordig wél postzegels kopen maar géén kaarten. Dan doe je het toch zélf. En ik vind het gewoon leuk, lekker aan tafel een beetje priegelen....Daar word ik nou blij van. Niet dat ik geen kaarten heb hoor. Drie trommels vol met de meest idiote kaarten maar liefst. En postzegels heb ik altijd in voorraad. Bijzondere. Niet dat stomme hoofd van....

Ferrara said...

Wat een enige kaart. Een cadeautje op zich.

MelodyK said...

MAzzeltof!!

Hans said...

De geest en het lichaam horen in balans te zijn, lijdt een lid lijden alle leden.
Het is me niet helemaal duidelijk wat 'misjpoge' is, zie niet zo een goede uitleg.
Maar je hebt met veel liefde een mooie draai gegeven door de kaart, echt een lieve kaart.
mazal tov le jom hahoeledet. Hans

Marthy said...

Wat een ontzettend leuke kaart. Ik wens het bruispaar een lang en gelukkig leven met de kaart als herinnering aan hun trouwbelofte.

miekequilt said...

Wat een mooi stel. De bruid ziet er prachtig uit. En dat kleine mannetje is een schatje.

Ria said...

Liiieeeef

Carla S. said...


Beeldschoon die tekening van Aja; de kleuren ook.