18/02/2021

IK WIL NAAR DE HEMA!

Haha, dat is gek he...

Dat ik ineens naar de HEMA wil. Ik heb er niet eens iets te zoeken. Ik heb eigenlijk alles al. Maar het gaat om het idee. 

Ik vond nog een oud tasje en toen ik het omkeerde bleek dat er nog een heel oud, vergeten bonnetje van de HEMA in zat.

Een echt bonnetje! Uit de tijd, dat we nog gewoon door de winkel konden slenteren en kijken wat er allemaal te koop is. 

Dwalen door de HEMA... dat is wat ik wil! Ik hoef niet eens wat te kopen, want echt... ik heb alles al. Maar gewoon een beetje links en rechts kijken en misschien een kennis tegenkomen en daar een praatje mee maken.

En een bakkie koffie doen in de koffiehoek. Misschien met een broodje erbij, als het lunchtijd is. Kost daar bijna niks, dus... 

Hoe lang zal het nog duren enne... bestaat de HEMA dan nog wel?


27 comments:

Firma Fluitekruid said...

Herkenbaar, hoor... Ik mis het ook. Even in een boekwinkel rondstruinen, ergens een jurkje passen of een bakkie doen, even bij Dille en Kamille aan de zepen ruiken. Inderdaad, niet eens om iets te kopen. Maar als ze dit overleven... dan ga ik denk ik wel even ‘los’, weer even het consumentje uithangen.

Marjolijn. said...

Nee, dat rond struinen om niets mis ik helemaal niet.
Deed voor corona al heel doelgericht boodschappen, en het liefst zo min mogelijk.

די מריו said...

Dat slenteren zal voorlopig nog niet gaan. Ik kan me wel voorstellen dat je weer terugverlangt naar het gewone. Helemaal nu de temperaturen beter zijn en je weer graag naar buiten wil.

Love As always
Dimario

Lutje said...

hier kan dat terug, maar de mensen zijn nog gehaast
en dat kopje koffie kan je hier ook vergeten
ik hoop ook dat alles vlug terug normaal is
-Een @->- voor jou.

sjannesblog.com said...

Ja, gewoon even kijken, voelen, ruiken...........................!

Karel said...

mogge Marlou
ik snap je best wel hoor
maar ik zelf mis het niet , kom enkel in een winkel als ik iets nodig heb :)
geniet de dag
groetjes

miekequilt said...

Dat lijkt me heerlijk. Hema, de boekwinkel , Action, Xenos. Naar de stad gaan. Ergens koffie met wat lekkers. Een quiltwinkel in en lapjes voelen. O, ik mis het wel. Maar ik mis nog veel meer en hoop dat ooit alles weer een beetje normaal wordt.

Tine de Jong said...

Begin het struinen in winkels die je noemde ook nu wel erg te missen.

klaproos said...

ja loutje,

er is zo'n gezegde,
je weet pas wat je mist als het er niet meer is,
whaha...hier in meijel kun je bij de jumbo dingen uit de hema kopen,
volgende maand sleur ik je mee naar de hema :-)


https://youtu.be/q5Na-KGXZas

speciaal voor jou

xxx

Petra1945 said...

Ik mis de KRINGLOOP.
Het fietsritje erheen, mijn overbodige spullen dumpen, er rondslenteren, lekker snuffelen, met een kennis praten, leuk boek vinden, een nieuwe brander voor theelichten kunnen kopen, een versleten spijkerbroek vervangen, een nieuwe ordner meenemen, en nog veel meer. DAT mis ik.

Jelle Droeviger said...

Jaaaa, de Hema, wie kent het niet, dat gevoel.
HEMA, Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam.
Tenmínste zo oud als de oudste Nederlander.
(Mijn oude moeder knikt instemmend)
Als je niet van de Hema houdt, dan ben je eenzaam.
Hema is beleving.
Hema is Nederland.
Als de Hema het moeilijk krijgt, dan ga ik ze steunen, crowdfunden,
met minstens 2000 Gulden.
Nét zo makkelijk.
.
Jelle Droeviger.

Edward McDunn said...

Ja hoor Marlou, dat zijn de dingen die je een beetje mist hoor.
Hopelijk mogen wij het nog beleven, dat de HEMA weer open kan.

Karel said...

ha die Marlou
ach zo'n toertje door de woestijn is nog te doen , er wonen , nee dank je
wij hebben een schitterend mooi landje

groetjes

Jan K. alias Afanja said...

Ik slenter zelden of nooit in de stad rond. Ik ben ook niet zo'n funshopper of hoe je het maar wilt noemen. Dus nee, de Hema mis ik niet echt.

Nietzomaarzooo said...

Haha...ja, herkenbaar. Snuffelen en kijken bij de voor mij altijd leuke afdeling met schriften en kleine opschrijfboekjes. En de kinderkleertjes of sokjes. Mis ook de V&D waar je zo'n fijne afdeling met sjaals, mutsen en handschoenen had. En een openbare WC. En dan als beloning boven het uitzicht over de stad bij een fijn kopje koffie in La Place.

Snap je helemaal. Niet dat ik wil wil wil, maar wel dat dit alles gewoon weer kan.

Ferrara said...

Gewoon even rondkijken, zonder het gevoel van 'we zijn hier met veel mensen'. Laat ik snel mijn boodschap doen en weg zijn.

Sjoerd said...

haha, zoals je gezien hebt ben je niet de enige.

Bertiebo said...

Ja natuurlijk, de HEMA, ik mis hem ook!

Rebbeltje ★ said...

Mis niet zozeer de Hema maar gewoon een keertje door de winkelstraat lopen in de stad...
Niks nodig maar gewoon voor de gezelligheid en mensen kijken vanaf een terrasje met een heerlijke kop koffie...Daar ben ik aan toe.
Groetjes

John said...

Ik hou niet van slenteren in winkels. Ik koop doelgericht mijn spullen. In de Hema koop ik doorgaans helemaal niets.

Anonymous said...

Ik kan me voorstellen dat je dat mist, maar de hema is niet meer wat het heel vroeger was. Daarom kom ik er niet meer.
Maar even rondstruinen in Action wil ik nog wel doen, maar dan wel met een reden en dan ook even verder snuffelen.

Mirjam Kakelbont said...

Door corona vinden we alles wat eerst normaal was ineens bijzonder. Heerlijk struinen door de Hema, de gewoonste zaak van de wereld (-: Dat click en collect is toch een natte krant? Ze willen dat we boodschappen doen bij lokale winkels en verzinnen er vervolgens een Engelse spr3euk voor. Raar vind ik dat.
Ik wil fijnstof snuiven in Rotterdam! Naar de Hema. En naar boekwinkels Donner en de Slegte. Heel de dag! Ik vertoon verdraaid afkickverschijnselen...
Wij houden vol, hè? *toont spierballen* Wij kunnen dat (-:
Dikke liefs ♥

Aja said...

Ja, ik wil óók naar de Hema, want in een aantal van mijn lekkerste kniekousen, ja, die draag ik in de winter, zitten knollen van gaten. En was het nu maar een klein gaatje, dan zou ik die nog wel kunnen stoppen. Dat heet zo, stoppen. Dat deed moeder ook nog voor man en kinderen.
En dan natuurlijk ook nog even rondneuzen om knutselspullen voor Veerle te kopen. En dan, héél ongezond dus, een hotdog plus saus. Maar ik kom er maar zo'n 4 keer per jaar. Kwám moet ik zeggen. O, ja, en onderbroeken, allemaal van de Hema en lekker dat ze zitten....
Maar het komt weer terug hoor, die simpele dingen. Het word écht niet zo als in het liedje van Wim Sonneveld...ik was een kind en wist niet beter, dat het nooit voorbij zou gaan. Snik.


Hans said...

Ik hoor dat men de zelfde onrustige vraag stelt over de kapper, kledingwinkels enz.
Bestaan ze straks nog wel. Hans

Marthy said...

Ja, dat ik gek want terwijl ik helemaal niet van winkelen hou zou ik nu wel even in de HEMA willen rondlopen. Misschien koop ik wel niets.

Sjaantje said...

Onze rekening vindt het prima. We houden geld over ;-). Daarvan staat er nu een airo systeem in bestelling, waarmee we de zomers lekkerder door gaan komen. Dat is dan ook wel weer fijn.

nicole orriens said...

Deze post wakkert mijn verlangen naar de Hema aan! Nu heb ik ook helemaal zin om er naartoe te gaan. Ik vind het altijd weer zo'n gezellige winkel.