16/02/2021

Sneeuw van gisteren

Dit is een oud verhaal. Maar ik heb er behoefte aan om het nog een keer te zetten.

Het gebeurde op 10 januari 2007


Het is achter de rug!!!

en

ALLES IS GOED!!!

Wat ben ik opgelucht en gelukkig.
De Poortwachter is schoon…
Champagne, Cava, Sekt und so weiter…


Vanochtend vertrokken we om 07:15 naar het Spaarne Gasthuis. 
Auto geparkeerd bij het zwembad en vol goede moed en optimisme in stevige pas naar "het" avontuur.
De portier zegt, dat we naar de 5de etage moeten. 
Daar worden we opgewacht, zegt ze.
Niets is minder waar: h
et lijkt of het is een ongeorganiseerd zooitje. Er is ook geen bed vrij.
Rita, die ook vandaag aan borstkanker wordt geopereerd, komt er bij zitten met haar zus. We mopperen met elkaar een beetje over de chaos. En de klok tikt de minuten door. Om 9 uur op de operatietafel???
Nu word ik toch wel zenuwachtig. Gaan we dat redden?
Ja hoor! Er komt een bed aangereden, ik moet een jasje aan en dan word ik naar de lift gereden. Henry mag met me mee tot de derde verdieping.
We zoenen en dan moet ik het helemaal overlaten.
Ik word verwend met een lekkere voorverwarmde deken, de anaesthetist zegt: "U krijgt zo dadelijk een mooie droom, waar wilt u naar toe? "
Ik zeg: "Naar een warm land, doe maar Zuid- f r a n k r " en dan is er niets meer.

Ik word wakker van iemand, die aan me zit te sjorren en die zegt: "Mevrouw Witzel, mevrouw Witzel, u mag wakker worden. De operatie is gedaan, alles is goed gegaan. De Poortwachter is schoon…"
Ik ben zo gelukkig! Ik lig met een grote glimlach op de uitslaapkamer.
Een pak van mijn hart. Geen okseltoilet!!

Henry wordt gebeld met het goeie nieuws en dan word ik naar de afdeling gereden. Ik heb geen pijn, maar ben wel een beetje high van de morfine en van het goeie nieuws!
Henry mailt aan vrienden en familie:

Wo, 10-01-2007, 11:14
Dag Mensen !

Buiten stortregent het, maar binnen :

BALLONNEN !!!
FEEST !!!

Zojuist gebeld door de chirurg van het KennemerGasthuis :
de poortwachterklier is schoon !
Geen uitzaaïngen daarin te zien ! Operatie prima verlopen !

Groet van
Henry.

Daar krijgt hij zoveel leuke, lieve en mooie reacties op, dat hij ’s middags de laptop meeneemt, zodat ik daar ook van kan meegenieten.
Roosje komt met een kistje mandarijnen. Baby Pier is ook mee. Die snapt er natuurlijk niet veel van.

’s Avonds komt Roosje nog een keer. Dit keer heeft ze Wijs bij zich. Die is behoorlijk onder de indruk. Ze reageert heel schattig.
Het is gezellig zo. Omdat we zo opgelucht zijn.
’t Voelt toch anders!!
Nu plak ik er nog 30 jaar aan vast. Zeker en vast…


(Naschrift: er volgden 33 bestralingen in het AVL, 5 jaar Arimidex slikken en na 10 jaar... geen controles meer en... nu: nog steeds alles goed!)

33 comments:

Lutje said...

als ik dit lees ben ik heel blij voor je
en gelukkig is alles goed verlopen....
-Een @->- en een knuffel voor jou.

די מריו said...

Mooi.. ik voel de emotie achter dit bericht. Mooi om dit zo nog eens te delen, want het is en blijft bijzonder. Blijf nog maar heel veel jaar bij ons.

Love as Always
Dimario

Karel said...

mogge Marlou
dat is een nare tijd geweest , nog niet eens de OP zelf , maar het wachten e maar wachten
logisch dat dit blijf in je gedachten
geniet de dag - geniet het leven
groetjes , Karel

Jacqueline en Ferry said...

Gelukkig is dit goed nieuws. Het was nare tijd geweest. Nu hoefde niet meer toe te gaan. Feest voor jullie beide. Het is ook logisch dat je in gedachten houd. Nu kun je ook lekker vooruit leven. Dikke knuffel voor jullie. Groetjes Jacqueline & Ferry.💗

klaproos said...

whoop whoop zeker en vast mon loulou.

wat een géweldig nieuws,
Heerlijk gewoon stug zo door gaan, geen kip die je pikt :-)
héle dikke knuffel

xxx
i lof good njews :-)

nicole orriens said...

Oh, die vreugde en opluchting als ze dan zeggen dat alles goed is gegaan! Dat lijkt me inderdaad heerlijk. Wat een fijn verhaal met een goede afloop.

Ik volg op het moment via Linda.nl regelmatig het verhaal van de dertigjarige Linda Hakeboom die borstkanker heeft.

Jelle Droeviger said...

Een warm land...
En daar ben je dus nu kennelijk, want je was, toen, niet alleen.
Er werd aan je gesjord en gedaan, iedereen was lief voor je, en de kanker mocht rechtsomkeert maken, en voorgoed verdwijnen.
Mooi hoor.
.
Jelle Droeviger.

Nietzomaarzooo said...

Mooi en indrukwekkend. Dank voor het delen.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Zo fijn dat alles goed is. Doe er nog maar 20 jaar bij ;-)

Bertiebo said...

'nu: nog steeds alles goed!' Dat is fantastisch, Marlou. Ga zo door!

Sjoerd said...

En daarna wordt alles intenser en besef je wat het leven inhoud... Dank dat er zo open over schrijft.

Anonymous said...

Ik ben zoooo blij dat je er bent, dat je mijn moeder bent, en de oma van Wijs en Pier. Ik hou van je <3

xxx Roosje

Anonymous said...

Zo fijn voor je dat na zo zware tijd het nog steeds goed gaat.

pourquoi pas ??? said...

Indrukwekkend verhaal. ik vertel mijn verhaal ook regelmatig omdat het zo positief afgelopen is. Ik weet nog als de dag van gisteren dat het heel hard regende en we naar ziekenhuis reden voor uitslag na operatie. Ik was zo bang en deed de radio aan en net een lied van Frank Boeijen waar ik dol op was en op hetzelfde moment verscheen er een regenboog boven het ziekenhuis. Toen wist ik het zeker; het was goed. liefs

Edward McDunn said...

Geweldig dit Marlou, net of je leven dan weer opnieuw begint hè?

Ria said...

Ja, wat een spannende tijd Marlou, ik had en heb grote bewondering hoe je ermee omging❤️

Rebbeltje ★ said...

Heftig verhaal Marlou
Zoiets veranderd je leven totaal denk ik zo...
Toch fijn dat je er niet alleen voor stond en dan de goede afloop nog.
Blijft lang een onderdeel van je leven maar jij red het wel.
Als ik da datum lees dan kan je nu zeggen ik ben schoon...fijn hè
Groetjes

Jetteke said...

Prachtig en beeldend opgeschreven. Ben zo blij dat je bestaat!

Love You

Jetteke

*♥*..*♥*
…*♥***
*♥*

Karel said...

ha die Marlou
ja water zat nu overal om de watervallen te voeden :)
ik heb wat genoten van die grote watervallen , er was er 1 die ik ook wel opzocht als het bevroren was , schitterend

groetjes

Jan K. alias Afanja said...

Fijn om te horen dat het toen goed is verlopen en dat het nog steeds goed met je gaat. Ik heb hier al te vaak verhalen over gehoord met een slechte afloop.

Mirjam Kakelbont said...

Lieve, lieve Marlou
Hoera, dat je nog steeds gezond bent!
Wat een overweldigend nieuws was dat. Een goede uitslag. Ondanks alle nabehandelingen, was je Poortwachter schoon. Ik ben zo blij dat je er bent! Dat ik je heb leren kennen. Dat je zo'n fantastische moeder, oma en verloofde bent (-: Jij bent net een bloemkool: je hebt voor iedereen een stronkje...
Heerlijk om dit positieve verhaal te lezen.
Dag schat, dikke liefs ♥

miekequilt said...

Wat een indrukwekkend verhaal. Wat heerlijk dat je er nog bent en dat je ons laat delen in je levensvreugde , want zo voel ik dat.

Marjolijn. said...

Fijn meis, dat je nu echt alles af mag sluiten....Proficiat...!

Linda said...

Wat n blijvende opluchting g hé.
Lijkt alweer n eeuwigheid geleden en toch blijft het altijd deel van je.

Dank voor het delen 😘

Els said...

Hoi lieve Marlou,

Fantastisch dat dit allemaal achter de rug is en het zo lekker met je gaat!!!

Ik wist van je dat je dit gehad hebt, maar de details natuurlijk niet: ik kom nog maar net kijken in jouw leven.

Ja dat het zo af en toe nog eens naar boven komt en je het ahw herbeleeft begrijp ik wel. Zo ingrijpend.
Pfff… nu lekker doorgaan met Henry en straks weer samen zingen.

John said...

Ik snap wel dat je dit nog een keer deelt. En nu kun je het echt allemaal achter je laten. Mooi.

Hilly Nicolay said...

Lieve Marlou,

Wat ben ik blij voor je!

Heerlijk genieten meis, maar dat doe je al.

Lieve groetjes,
Hilly

Ferrara said...

Het blijft toch altijd spannend, maar blij voor je dat het nog steeds goed gaat.
Wat zet Kakel je prachtig neer. Voor iedereen een stronkje.

Firma Fluitekruid said...

Als je zoiets meemaakt, is niks meer vanzelfsprekend, en elke dag een kadootje.
Bij mij is het alweer bijna 7 jaar geleden, en ik geniet van elke dag dat ik er nog ben.

Hans said...

Dan kun je je geluk niet op, dan verbleken veel dingen.
Weer gezond verder te leven is een gift.
lechajiem. Hans

Mariëtte said...

Gelukkig maar, je hebt geboft!
Heerlijk dat je er nog bent...
Mijn beste vriendin heeft het niet overleefd.
Ik mis haar nog steeds! X

Carla S. said...

Alweer 14 jaar Marloukie, wat een tijd en wat ongelofelijk fijn dat je er op tijd bij was en er zo moedig mee om bent gegaan.
Dat gaan we binnenkort vieren met een frietje en kroketje na een stevige wandeling door het duin.
Misschien is er ook wel een Cavaatje?
Nu nog even wachten op een goede dag met een zonnetje!

Liefs, C

Maria said...

Goed stuk Marlou...en wat ligt dit al een tijd achter je.
De zin van Ella is ook om in te lijsten.
Ikzelf had trouwens vorige week ook weer een goede MRIscan uitslag. Mooi hè!!!