15/02/2022

Apehaar zit altijd raar

Meneer Aap moet nodig naar de kapper. Hij ziet er niet uit, vindt hij zelf. Zijn kapsel is piekerig en onhandelbaar...

Hij legt er gewoon een tros bananen op, zodat niemand kan zien, hoe slecht zijn haar zit en hoe nodig hij naar de kapper moet... 


Vriendin zegt: "Kom op nou. Ga eens naar de kapper. Je kunt toch niet eeuwig met een tros bananen op je hoofd lopen?" Maar dan antwoordt hij, dat het ook wel makkelijk is, want zo nu en dan neem je er gewoon eentje. Lekker toch?

Haha.. Hij is soms zo guitig! 

Maar goed... Vriendin heeft natuurlijk gelijk en hij maakt een afspraak bij de beste  kapper uit de buurt. 

  "Doe maar iets hips" zegt hij als de kapper vraagt hoe hij het wil hebben. 

De kapper pakt zijn attributen voor een hip kapsel en daar gaat-ie: ... ratsj ratsj ratsj met een soort van scheermesje hakt de kapper het haar van Meneer Aap weg. Dat wordt vast heeeeel hip, denkt Meneer Aap. 

Er wordt geföhnd en gekamd en gelakt en klaar! Hij is reuze benieuwd hoe het er uit ziet!

Nou op het eerste gezicht... niet onaardig, zo van voren. Hij pakt er een spiegeltje bij en bekijkt het van opzij en van achteren. Mmmm... niet helemaal wat hij gedacht had en zeker niet hip. Maar ja... het ziet er wel netjes uit.

Eenmaal thuis ziet Vriendin, dat Meneer Aap toch niet echt helemaal tevreden is. "Het is zo gehakt van achteren" zegt hij. 

Meneer Aap kijkt nog eens een keer met een spiegel erbij naar de achterkant. Ja... nu ziet hij het zeker. Het is echt gewoon gehakt. Hij moet er bijna van huilen. Nee he... zijn mooie haar helemaal verinneweerd!

Hij legt de tros bananen weer op zijn hoofd. Hij durft echt zo de straat niet op.

Maar dan zegt Vriendin: "Wacht maar even, met een uurtje heb ik een mooi petje voor je gehaakt."


Dát is het! Vanaf nu draagt Meneer Aap gewoon een petje. Hij laat zijn haar lekker weer groeien. Niemand die ziet dat zijn achterhaar gehakt is. 
"Gehackt" zegt hij voor de gein. 

Hij gaat een lekker ommetje doen, met zijn nieuwe petje op!

14 comments:

Lutje said...

wat een leuke vriendin, en hopelijk groeien de haren vlug terug :o)
.Een @->- voor jou.

די מריו said...

Wat een mooi petje zeg.. daar kun je mee blijven rondlopen.

Love as always
Dimario

sjannesblog.com said...

Ach gossie. Tja je kunt goed ziek zijn van een mislukt kapsel, maar het komt weer goed.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Fijn toch, dat haar gelukkig weer aangroeit. Een aap is niet altijd tevreden met het kapperswerk.

Karel said...

mogge Marlou
had ik toch echt niet gedacht , dat een aap er om zou geven hoe z'n haar zit :)
ik had na het tondeuse werk van mezelf ook wel eens wat ongelijkheid in de nek , zag ik zelf niet , dus stoorde het me ook niet , en wie er wat van zei vertelde ik dat het het meest moderne kapsel was :)
geniet de dag

Sjoerd said...

Je gaat me toch niet vertellen dat meneer Henry nu met een petje rondloopt...

Jelle Droeviger said...

Apen zijn écht veel verstandiger dan mensen.
En ook gevoeliger.
Ze letten op elkaar, en durven hun emoties te laten zien
Ook zijn ze heel vergevingsgezind.
Alles bij elkaar zou je haast zeggen: was ik maar een aap..
.
Zélf ben ik al meer dan veertig jaren niet meer bij een kapper geweest.
Ik breng mijn haar op orde met zo een kammetje met een scheermesje er in.
Ik hack mezelf eigenlijk..
Het zit dan niet onaardig, en ik houd dík geld over al weer een nieuwe Harley te kopen.
.
Jelle Droeviger.

Jan K. alias Afanja said...

Arm meneer Aap. Ik herinner me nog goed hoe mijn haar een keer veel te kort werd geknipt door de kapper in mijn tienerjaren. Ik heb het gelukkig zonder petje kunnen redden, maar ik ben nooit weer bij die kapper geweest.

klaproos said...

ohhh meneer aap dat is balen, maar dat petje.... daar maak je vrienden mee, let maar op, geen mens die die gehackte haren nog ziet...
wat een balen die kapper, niet meer er naar toe :-)

* banaantje neem * nom nom nom

Rebbeltje ★ said...

Ha laat ik nu net als meneer aap gisteren geknipt maar ook gekleurd zijn :)
Dus ik ben wel tevreden haha
Leuk verhaaltje
Groetjes en fijne dag

nicole orriens said...

Dat petje vind ik echt geweldig, met die bananen er aan : )

Ferrara said...

Niet naar de eigen kapper geweest?

Hans said...

Meneer Aap heeft zijn best gedaan, nu loopt hij met bananen onder zijn kin.
Heeft hij trek verdwijnt deze nooit in zijn bek. Hans

@ Als je langs de gebouwen loopt zie je geen vlindervorm.

Carla S. said...

Hai Maroukie, die arme meneer Aap, maar hij vond er wat op en dat petje vind ik geweldig