07/02/2022

Timmie

Wij hadden vroeger thuis altijd huisdieren: katten, kippen, muizen en... Timmie!

Mijn zus Cecile kreeg een puppie van Harry Wim voor haar verjaardag. Het beestje moest Faisal heten, omdat het geboren was op de dag dat koning Faisal van Saoedi-Arabië vermoord was. Dat vonden wij allemaal niks en Cecile al helemaal niet! 

Dus... het hondje kreeg de naam Timmie. Veel leuker en liever en zonder bijsmaak. Gewoon: Timmie.

Timmie was een kruising tussen een poedel en een jachthond. Zie je het voor je? Een zwarte jachthond met lekker slordige krulletjes. 



Ongeveer zo'n hond, maar dan iets slordiger. 
Een geweldige leuke en gezellige hond. Ik vond het heerlijk om met hem te lopen.
Maar hij kon zelf de poort van de achtertuin openmaken en ging ook vaak gewoon zelf op stap. Dat kon toen allemaal. Er was nog niet zoveel verkeer. 



We woonden in Overveen en ik ging regelmatig liften naar het strand met Timmie bij me. Ook dat kon toen allemaal. 
En Timmie was helemaal weg van het strand. Zodra hij uit de auto was spurtte hij naar de vloedlijn en blafte enthousiast naar de golven en vaak dook hij er in. Dat was goed voor zijn huid, dus ik liet hem altijd lekker springen en doen in de zee.

Vaak rende hij het duin op, omdat hij "iets" geroken had. Dan duurde het eeuwen voor hij weer terug kwam en wéér een duik in de golven nam.

En dan terug met een natte hond, weer liften. Haha... dat hebben de autobezitters misschien niet echt heel prettig gevonden. 
Je weet vast wel, hoe een natte hond kan ruiken...
Maar dat kon me niks bommen. Je zag die mensen toch nooit meer.


Had ik maar een eigen foto van Timmie. Zomaar ineens mis ik hem. En hoe lang is het geleden? Misschien wel bijna 60 jaar geleden... 

De foto's zijn natuurlijk van internet. Ze lijken heel erg in de verte op Timmie...

21 comments:

Lutje said...

sommige honden vergeet je nooit, en als ik naar de foto kijk zou ik hem ook heel mooi gevonden hebben.
.Een @->- voor jou.

Anonymous said...

Wat Lutje zegt, sommige honden hebben een speciaal plekje in je hart. Heeft je zus ook geen verdwaalde foto van hem?

Marjolijn. said...

Toch een leuke herinnering...!

Bertiebo said...

Je hebt Timmie zo goed omschreven dat een foto niet nodig is

Yova said...

Deze hond ras zeker leuke om te weten. Het was mooie herinnering geweest. Deze ras hebben goede reuk. Het was hele tijd geleden geweest. Toch een leuke foto van ergens gepakt. Fijne week gewenst. Groetjes J&F.

sjannesblog.com said...

Wat een leukerd. Ook mijn eerste hond zal ik nooit vergeten. Dat wegrennen en tijden later pas weer opduiken omdat hij iets rook, komt me erg bekend voor.

miekequilt said...

Wat een leuke herinneringen heb je aan Timmie. Jammer dat je geen foto hebt, maar je herinneringen en deze foto's geven een mooi beeld van hem.

klaproos said...

ahhhh Loutje, ik zie hem zo voor me,
ja dat is hé, dieren kruipen onder je huid, stappen meteen je hart binnen,
ik weet zeker dat er ergens nog een kleine timmie op je wacht, geen puppie, maar een rustig hunneke....
dat zou wat zijn :-)

heb het fijn vandaag lieve schat.
xxx

John said...

Sommige honden maken gewoon zoveel indruk op je. Zoals Bentley bij mij. Hij is echt een maatje op 4 poten. Niet eerder zo met een hond gehad als met hem.

Sjoerd said...

Dat zijn maatjes die je niet zo snel vergeet...

Karel said...

mogge Marlou
Timmie was een hond die jou hele leven bij je is , ook al is het nu enkel in herinnering
en mooie herinneringen zijn het , koester ze
geniet de dag

Tine de Jong said...

Mis mijn hondjes ook nog hoor en heb wel foto's van hen en ook woorden als herinnering op websites staan. Timmie ook wel mooie naam trouwens.
Wens je mooie aanvang van deze nieuwe week toe.

Jelle Droeviger said...

Mooi verslag Marlou.!
Ja, als een hond zich lekker vrij voelt is het wederzijds genieten, en als ie er dan niet meer is, dan is het wel even janken.

Ik had er eens een oude hond, die liep al heel wat jaartjes rond, hoorde ik eens zingen..

Ik vroeg eens aan iemand waarom ze geen hond nam, en ze antwoordde dat ze dol op was, maar huiverig voor het moment dat ze van het dier zou moeten scheiden..
.
Jelle Droeviger.

Jan K. alias Afanja said...

Je hebt mooie herinneringen aan Timmie overgehouden.
Mijn eerste huisdier was als kind van een jaar of 4 een jong poesje. Daar heb ik alleen niet lang van kunnen genieten. Bij de aanvoer van de nieuwe wintervoorraad aan kolen kwam het kleine ding op een avond onder de kar met kolen terecht. Ik weet nog goed hoe ontroostbaar ik was, toen ik dat de volgende dag te horen kreeg.

Carla S. said...

Ha Boffert!
Timmy doe me denken aan Monty 2 van mijn ouders op het hoge duin.
Ook een kruising en een schat!
Monty 1 bleek niet te houden voor mijn toen al bejaarde ouders.

Ferrara said...

Zelf heb ik niet veel met honden, hoewel ik de Drentse Patrijs nog altijd een leukerd vind omdat mijn opa zo'n hond had. Maar jouw Timmie was dat vast ook.

Rebbeltje ★ said...

Wat een mooie herinnering Marlou..kom ik gelijk aan die 2 van ons toe
Heerlijk was dat, de kinderen opgegroeid met honden
Dat gun je ieder kind.
Bij de oudste komt er over 2 weken een pup in huis...verheug me er al op
Groetjes

Mormorsweb.blogspot.com said...

Opgroeien met dieren is geweldig. Mocht ik ook. Wij hadden er ook van alle soorten ;-) Ook mijn eigen kinderen hadden dieren (en ze hebben er nu ook zelf).

Nietzomaarzooo said...

Mooie herinnering zeg!

Hans said...

Ach Timmie, wat een lieverd.
Ik heb een buurvrouw met een pup een kruising van een poedel en nog een ras.
Hij lijkt wel op Timmie.
Sommige huisdieren vergeet je niet snel. Hans

Nicole Orriëns said...

Wat een mooie herinneringen. Hij klinkt als een erg leuke hond. Ik kan me voorstellen dat je soms even overvallen wordt door een gevoel van heimwee naar hem.