25/02/2022

Het gaat weer allemaal kunnen!

Het grasveld hier op de kade wordt eigenlijk alleen gebruikt door mensen, die er langs wandelen met de hond.


Nou nee... niet helemaal: in de zomer doen we er wel eens een borreltje met de buren.

Ik zie zomers ook wel eens iemand met een boek op een kleedje in het gras.

Het is heerlijk om hier te wonen...

Onze buurman Frank organiseert ook wel eens een barbecue. Hij was ook degene die de lichtbollen had bedacht. En toen... ergens in november kwam hij met een nieuw plan: een bollenzee. Dit was het plan:

Laten we langs de hele kade in het grasveld overal bollen planten. 

Iedereen was enthousiast en ging aan de slag. Er werden van allerlei leuke bolletjes gekocht (zonder gif, want je weet wel: de bijen...) en op een dag waren we allemaal aan het spitten en doen.

Kijk, hier is Frank bezig. 


Maar... Handhaving kwam erbij en vroeg: "Wat bent u aan het doen?" Frank antwoordde gevat: "Ik ben mijn oma aan het begraven"... 


Frank had bij de gemeente toestemming gevraagd én gekregen voor ons projekt, dus... doorgaan! Wij laten ons niet stoppen!

Hier is Marieke aan het spitten. Lekker bezig...

Vanmorgen liep ik even te speuren naar iets... ja... iets, dat niet groen was, maar een kleurtje heeft... en wat denk je?



Het komt er aan... De bolletjes komen op! Mondjesmaat nog wel, maar ze komen op! Het zijn bolletjes, die zich vermeerderen, dus dat wordt feest daar op het talud.

Buurvrouw Eileen heeft aan de gemeente gevraagd of het maaien na de bloei gepland kan worden. En jawel: dat gaat ook lukken.

Laat nu de lente maar komen. Groei! Groei! Kleur!

Happy Talud!

22 comments:

Marjolijn. said...

Goed initiatief...!
Laat de lente en blommekes maar komen.

Lutje said...

hoe leuk :o)doe maar verder
.Een @->- voor jou.

די מריו said...

Mijn oma aan het begraven... maar dan wel zeggen zonder glimlach.. ;-) Vrolijk hoor die blommen.

Love as Always
Dimario

miekequilt said...

Hier wordt een mens toch blij en vrolijk van. Fijn dat de bolletjes opkomen. Kom maar op, voorjaar!!

klaproos said...

och loutje wat een zalig gezicht gaat dat worden, daar knapt een mens hélemaal van op :-)
heerlijk, wat een explosie van kleur, nou dat maaien in de gaten houden want daar zou het nog wel eens mis kunnen gaan :-)

xxx

Bertiebo said...

Die Frank!

Karel said...

mogge Marlou
dat wordt prachtig daar
hopelijk houd de gemeente woord over het maaien
geniet de dag

Nietzomaarzooo said...

Wat een goed idee en tekenen van hoop die bolletjes uit de grond.

Sjoerd said...

Super... Oeps aan mijn overkant staan huizen... geen water, geen talud, maar wel een grasveld achterom. Ik doe mee voor volgend jaar.

sjannesblog.com said...

Een top-buurman! Dat wordt nóg meer genieten, dan je al deed!

John said...

Die man heeft erg leuke ideeën. Die moet daar bij jullie blijven wonen.

pourquoi pas ??? said...

Wat gaaf dit. Ik zag in mijn grasveld opeens ook een sneeuwklokje, eentje maar, maar het was genoeg voor een glimlach. Mijn dierbaarste vriendin was jaren geleden hier op het plein begonnen met van alles te planten, toen ze ziek werd nam haar man het over en het is er prachtig. Ik plaatste er 2 egelhuisjes, er werden vogelhuisjes opgehangen, o ja ik maakte ook een minibieb. een buurman schonk een hele stevige houten tuinset, we planten wat fruitbomen, iemand haalde wat geld op. Ons plein deed mee aan de tuinroute en we vierde zeer geslaagde burendag. Het plein werd vernoemd naar mijn vriendin, net al het bankje en een deel van haar as werd hier uitgestrooid. Jeetje wat een verhaal opeens. en dat door jouw blog.
o en dank je wel voor het adres, ik heb er weer een favoriete plek bij volgens mij. liefs.

Jan K. alias Afanja said...

Een prachtig initiatief, het wordt er vast mooi volgende week.
En eh ... hoe is het intussen met Frank zijn oma?
Maak er een mooi weekend van!

Nicole Orriëns said...

Wat een geweldig idee! Wat een prachtige bloemenzee zal het worden!

Ferrara said...

Steeds meer gemeentes juichen dit soort initiatieven toe en geven er zelfs subsidie voor.
Jullie gaan een gezellig voorjaar tegemoet.

Jelle Droeviger said...

Heerlijk antwoord aan die wakkere handhavers.
Mooie aktie van de buurt.
Krokusjes neem ik aan.?
Kleur en fleur in de buurt.
Eens zien of het bij mij óók kan..
.
Jelle Droeviger.

Rebbeltje ★ said...

Iemand met leuke en goede ideeën in ere houden.
Wat zal dat een vrolijke boel worden
Fijn weekend

Anonymous said...

Fijn dat de gemeente meewerkt. Het staat zo vrolijk, een berm met allerlei bloementjes.

Hans said...

Het is een mooi stukje om aan het water te vertoeven.
Frank is juist goed bezig, oma is het echt niet, het zijn bollen.
Wat gezellig dat de bloempjes boven komen.
Hier aan de overkant ook allemaal krokussen, jammer dat een moeder haar kind de bloemetje lied plattrappen voor een foto.
Echt over alle bloemetjes. Hans

Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

Marthy said...

Wat is dat nou leuk. Grandioos idee van de buurman.

Yova said...

Het ziet weer mooi uit de buurt. Vrolijk bolletjes zit erin. Nu komen eruit. Ik vind ze wel gezellig staan. Bij ons parkeerplaats hebben narcissen. Die komen weinig eruit. Er worden vaak door de kinderen geplukt. Lekker makkelijk. Moeten afblijven vind ik. Maar goed. Aan de water kant kun je veel van maken. Fijne zondag gewenst.

Hilly Nicolay said...

Dat wordt genieten straks
Lente Yes!

Fijne zondag.