09/02/2022

Naar het Patronaat

Hier bij mij om de hoek bevindt zich een soort van "Pop-tempel" waar diverse rock- en popconcerten worden gehouden.

Nu weer open... Yeahyeah!

Afgelopen zondag zijn we er heen gegaan, omdat we naar een concert wilden van een ander koor van mijn dirigent. Nee, niet van Leny, mijn dirigent van Vrouwenkoor Malle Babbe, maar van Boris... dirigent van mijn senioren rockkoor My Generation. En dus ook van Haarlems Popkoor, afgelopen zondagmiddag in het Patronaat.

Dat was genieten! Buiten regende het pijpestelen, de wind loeide om het gebouw, maar binnen... een en al enthousiasme van 35 zangers. Heerlijk.

Hier een heel kort filmpje. Gaaf nummer "One morning I woke up" van Crosby, Stills and Nash. Ik vind het een lekker nummer. Doet me denken aan... ja, toch wel Woodstock!:



Er werden aardig wat solo's gezongen, allemaal goeie stemmen... sommigen knalden er uit!
Je ziet Boris, de dirigent achter het trappetje aan de piano...


En wat werd er nog meer gezongen?
Een greep uit het programma:

Songs van Simon & Garfunkel, van The Beatles, van Ten CC, Peter Frampton. Allemaal gouwe ouwes. 
Super!

We hadden een topmiddag. Van My Generation zaten er zeker 8 mee te swingen in de zaal...


Ons koortje My Generation is nog lang niet zover. Zijn er nog ouwe rockers die op de woensdagmiddag mee willen doen?
Laat maar weten...
We zingen onder andere Satisfacion van The Stones. Lekker!

18 comments:

Lutje said...

je zit daar heerlijk te genieten van het optreden, zalig is dat toch :o)
.Een @->- voor jou.

די מריו said...

Ja, dit is echt iets voor jou. Ik kan me voorstellen dat jullie genoten hebben.

Love as always
Dimario

klaproos said...

heerlijk loutje,
jij kan als geen ander genieten van zang en kleur..
ik gun het je van harte

xxx

Karel said...

mogge Marlou
top muziek uit die generatie , bekende bands en nummers , zelfs voor mij :)
jullie hebben er heerlijk van genoten
geniet de dag

John said...

Ik was daar voor Corona ja. Dat was toen mijn een na laatste concert, daarna ging alles dicht.

Yova said...

Je kunt weer lekker van genieten met deze mooie Bands enz.
Eindelijk gaat weer open. Geniet maar ervan Marlou.
Fijne dag.

Anonymous said...

Dat was en is weer genieten voor je.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Oh wat zou ik graag mee willen doen!! Maar t is een beetje te ver weg, jammer.

pourquoi pas ??? said...

Mijn man gaat ook regelmatig naar Patronaat. Ik was er 1 keer en had topavond bij optreden van "Queen". vond het alleen zo raar dat ieder oordopjes indeed. Ik dacht waarom de muziek niet wat zachter, maar ja ik en mijn simpele oplossingen haha. liefs van mij. ps ik probeerde mij jou chagrijnig voor te stellen.

Jelle Droeviger said...

A, ja, heerlijk dat koor-zingen.
Zéker als het om muziek van de Sixties t/m de Eighties gaat.
.
Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Als ik mee ga zingen sta ik zo alleen op het podium... Maar luisteren naar muziek doe ik graag. Vooral muziek uit de periode Woodstock.

pourquoi pas ??? said...

Blue Wellness, boven Fletcher hotel. bij LUMC ziekenhuis. Ik ben al jaloers als ik er aan denk dat je gaat. Hoogste sauna van NL.

Jan K. alias Afanja said...

Dat klinkt goed. Laten we hopen dat we de goede kant op gaan, zowel met het weer als met corona, zodat er steeds meer leuke dingen kunnen.

Rebbeltje ★ said...

Het kan en mag weer...genieten dus :)
Groetjes

miekequilt said...

Wat heerlijk, Marlou. Lekker uit en dan ook nog eens maar zo’n mooie groep. Ik snap dat je genoot, want het klinkt geweldig leuk.

Hans said...

Het klinkt weer gezellig, als van ouds. Hans

Yvette said...

Heerlijk Malou!

Nicole Orriëns said...

Wat leuk Marlou! En wat lekker makkelijk dat het zo dichtbij is!