18/02/2022

Oma Mia

Nu ik twee keer in de week met het hondje loop kom ik heel vaak in de wijk, waar mijn eerste schoonmoeder vroeger woonde. Ikzelf woonde er trouwens ook: tot mijn tiende. Bekende wijk dus... Lekker om daar rond te dolen.

Gisteren zag het er allemaal zo zonnig uit.. De lucht schoongewapperd door de storm. Heerlijk! Hondje genoot, ik genoot. 

Er kwam al lopende ineens een herinnering naar boven. Dat kwam doordat ik in dit laantje liep:


Met mijn gezin woonde ik in Amsterdam op twee hoog en we wilden een huis kopen, zodat Roosje meer buiten kon spelen. Van wie zou ze dat toen toch hebben, dat buitenspelen?!

Enfin... we zagen een huis in dit laantje en dachten erover om het te gaan kopen. Eerst maar eens bekijken.

Oma Mia woonde om de hoek en ik vertelde haar van ons plan.

Weet je wat ze toen zei? Nee, dat weet je natuurlijk niet. Dit is het:

"Dat is gezellig! Dan kom ik elke dag met mijn breiwerk op de koffie!"

Je snapt... dat huis is het niet geworden.

Hoe lief ik Oma Mia ook vond... nee... elke dag  op de koffie met dat breiwerk: daar kreeg ik het Spaans benauwd van. Het werd dus een huis in Bloemendaal. Wel op fietsafstand, maar ze fietste geloof ik allang niet meer...  

Dag Oma Mia... je bent een schat, hoor!

27 comments:

Lutje said...

iedere dag is inderdaad teveel van het goeie :o)
.Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Dat zou wel veel van het goede geweest zijn.
Laat je niet wegwaaien en op naar een fijn weekend.

Karel said...

mogge Marlou
had ze toch mooi truien en vesten voor jullie kunnen breien , wat geitenwollen sokken erbij :)
een flink verschil , 2 hoog in Amsterdam of een villa in Bloemendaal :)
geniet de dag , kijk wel uit vandaag met buiten spelen
groetjes

די מריו said...

whahahahaha, dat kan ik begrijpen, ik zou daar ook niet gaan wonen. Die had er voordat je wakker was al op de stoep gestaan en die had voor jou in de avond het licht uitgedaan.

Love as always
Dimario

miekequilt said...

Mijn schoonmoeder heette ook oma Mia. Lieve oma, maar ik zou haar ook niet iedere dag op bezoek willen. Dus ik snap je keus helemaal.

Yova said...

Leuk dat je twee keer met hond uit gaat van de buren. Toch leuk om trui en vesten te breien enz. Het was wel te goede weg geweest. Kijk wel vandaag uit Marlou als je naar buiten gaat. Alvast fijn weekend. Groetjes van ons.

sjannesblog.com said...

Wij wilden in eerste instantie ook niet wonen op twee huizen van mijn schoonmoeder vandaan. Totdat zij ons verzekerde afstand te houden van ons. Zij had jarenlang inwoning gehad van haar schoonouders en wist wat het was om op elkaars lip te zitten. En ze hield zich aan haar woord, hoewel ze prettig gezelschap was hoor.

Nicole Orriëns said...

Dat is inderdaad wel een beetje veel, elke dag.... Mooi hoe zo'n wandeling herinneringen kan oproepen.

Anonymous said...

Hahaha, wel handig dat jullie dat van te voren hadden besproken met haar. Als jullie dat niet hadden gedaan en dat huis wel hadden gekocht, dan had je dat als cadeautje gehad.

Jan K. alias Afanja said...

Die keuze zou ik ook gemaakt hebben. Af en toe en bakje samen met schoonmoeder was prima, maar elke dag zou zeker teveel van het goede geweest zijn.
Maak er een mooi weekend van, Marlou.

Sjoerd said...

Ja zeg, had ik je net willen uitnodigen voor een kopje koffie in As...

Jelle Droeviger said...

Moeder of schoonmoeder.
Welke van de twee zou je niet elke dag in de buurt willen hebben.?
Er ís iets met schoonmoeders dat om onderzoek vraagt.
Want iemands schoonmoeder is meestal de moeder van de wederhelft..
Een bakkie komen doen zou dus kunnen worden gezien als mogelijke inmenging, of zelfs verstoring van het jonge geluk.
Dit moet eens grondig worden uitgezocht..
.
Jelle Droeviger.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Het is anders wel een leuk laantje.

Edward McDunn said...

Hahahahaha, Oma elke dag op de koffie, was niet de bedoeling hè?

Rebbeltje ★ said...

Nou snap het helemaal
Iedere dag is teveel van het goede haha
Groetjes en fijn weekend

Ria said...

Die oma Mia!
Leuk verhaaltje Marlou.
X Ria

Mariëtte said...

Hoi Marlou, gezellig even koffietje halen, maar ik zit nu in zw Ierland.
Vannacht de storm overleefd , een boom om, net niet op de electriciteitspaal, mazzel gehad!
Jullie vanmiddag aan de beurt, sterkte en liefs
Tot het volgende bakkie

Jetteke said...

geestig!!

John said...

Ik kom ook wel eens in mijn oude wijk waar ik opgroeide. Heerlijk. In de wijk waar ik met mijn ex woonde kom ik eigenlijk nooit meer.

Nietzomaarzooo said...

Leuke herinnering en fijn dat die herinnering leuk bleef. Niet een breiende Oma elke dag op de koffie. Gezonde afstand.

Waai niet weg!

Ferrara said...

PFF, daar moet je toch niet aan denken. Elkaar op de lip zitten is nooit goed, tenzij alle partijen het geen bezwaar vinden.

guusje said...

Komt me enigszins bekend voor. Hospeslaan?

Hans said...

Samen een bekend straatje om, zo komen de herinneringen wel boven.
Elke dag is wel erg veel om op de koffie te komen, dat vind ik ook niks. Hans

Terrebel said...

Heeft toch altijd wel iet bijzonders om in je 'oude' buurtje rond te lopen.

Marthy said...

Leuke herinnering. Familie is leuk, fijn zelfs en ik heb er genoeg maar iedere dag op de koffie, nou nee, laat maar.

klaproos said...

whahaah nee loutje daar moet je écht niet aan denken zeg..
vreselijk ik zou oorlog krijgen :-)

Mormorsweb.blogspot.com said...

Wat een fijn blogje en wat heerlijk dat de borstkanker weg is. Ik lees ze graag, jouw blogjes. Ga zo door, heeeel lang.