14/02/2022

Toch nog één keer over tinnitus en dan hou ik er (voorlopig) over op...

Ja echt... Toen ik vorige week schreef: er is niets aan de tinnitus te doen en  NIETS dan met hoofdletters, dan tóch komen er mensen met (goedbedoelde) adviezen. Mensen, die er geen idee van hebben hoeveel ik er in al die 30 jaren aan gedaan heb. En echt... geloof me nou maar: er is NIETS aan te doen.

Dit keer vielen de adviezen overigens mee. Het waren er maar twee.

Eén iemand zei: je moet onder hypnose.

Nou... als iemand zegt: "Je moet"... dan begin ik het heel onaangenaam warm te krijgen. Ik moet namelijk niets. En denk je nou werkelijk, dat ik de hypnose-therapie niet geprobeerd heb??
Ik heb gewoon alles geprobeerd. Geloof me nou maar...

Enfin... nog ééntje.

Die zei: gebruik een oorspray.

Whoehahahaha... hoe kom je op het idee!! Oorspray. Nee, die heb ik nooit geprobeerd, maar ga dat ook niet doen. Want...

NIETS HELPT!

Zo... en dan nu: een nieuwe week met nieuwe kansen. Ik ga er een mooie week van maken met:  

Het hondje uitlaten en hopelijk langs de vloedlijn lopen met mijn vriendin Jacobanita of anders naar de film!

Een Popkoorborrel, omdat onze dirigent een hele maand weg is.        

Een Maanlichtmeditatie.  

En als kers op de taart: een Italiaanse avond in het Badhuis. Zin in alles!


18 comments:

Anonymous said...

Je hebt een gezellige week te gaan. Veel plezier met alles.

Marjolijn. said...

Goed zo, ga leuke dingen doen en accepteer de tinnitus.
Mooie week...!

Lutje said...

er is niks aan te doen, je moet er gewoon mee leren leven,
ik heb het al zo vaak horen zeggen...spijtig eigenlijk.
.Een @->- voor jou.

klaproos said...

Het is zo loutje,
mensen willen je graag van dienst zijn en geven advies, maar weten de hel niet waar je al doorheen gegaan bent,
zing maar mee met de piep, en verder lieve valentina...
geniet van het leven zoals jij dat alleen maar kan :-) ( ik heb de vertaler aan het werk gezet)
goed gedaan van jou, als het hier te akelig wordt kun jij lekker onder de spaanse zon een bordje gamba's in knoflook bestellen...
geen kip die je pikt :-)

ciou amigita

Karel said...

mogge Marlou
er is maar 1 ding dat ik moet , naar kamer 100 in de ochtend 😁
je hebt een druk weekje voor de boeg , maar je kan aan het eind er van lekker badderen in het badhuis , hoe dat op z'n Italiaans er aan toe gaat ? geen idee
geniet de dag

Sjoerd said...

Ach Marlou, het zal wel goed bedoeld zijn. Maar de schade is niet te herstellen...

Mormorsweb.blogspot.com said...

Een week vol gezelligheid. Geniet ervan!

Jan K. alias Afanja said...

Dat is de spirit, Marlou. Van klagen en zeuren wordt het zeker niet beter. Beste beentje voor, laarzen aan, zuidwester op en maak er een mooie week van!

Edward McDunn said...

Ik heb ook al jaren last van oorsuizen, vervelend maar helaas niets aan te doen.
Geniet van de leuke dingen deze week Marlou.

vilterietje said...

Idd….NIETS helpt!

Rebbeltje ★ said...

Las van de week in de krant dat muziek uit de koptelefoon je af kan leiden :)
Weer een goedbedoeld advies haha
Lijkt me erg vervelend om te hebben pffttt
Groetjes en fijne Valentijnsdag

miekequilt said...

Ik wens je een fijne week toe. Hij is lekker gevuld, fijn vooruitzicht.

די מריו said...

genieten van het leven. Niet dat dat helpt er tegen, maar het maakt het iets aangenamer.

Love as always
dimario

Bertiebo said...

Leuke vooruitzichten. Dat alleen is al erg leuk!

Ferrara said...

Fijne week gewenst. Je was toch duidelijk genoeg in je boodschap, niets helpt.

Hans said...

Inderdaad, na 30 jaar zit je niet meer te wachten op goede raad.
Moeten is dwang, huilen is kindergezang.
Een Italiaanse avond in het Badhuis, dat geeft de juiste afleiding. Hans

@ wat leuk dat je net in het Land Van Maas En Waal bent geweest.

sjannesblog.com said...

Afleiding zoeken helpt en dat doe je goed. Geniet van alle leuke vooruitzichten!!

Mirjam Kakelbont said...

Mensen willen je graag helpen maar jij kunt hun goedbedoelde raad missen als een wortelkanaalbehandeling. En al helemaal als iets MOET. Grrrr! Ik zeg altijd beleefd: "Moeten doe ik alleen op de wc."
Of wat te denken van: wees spontaan. Bestaat ook niet.
Die Italiaanse avond zie ik wel zitten maar dan zonder Badhuis (-:
Dag lieve Loutje.
Dikke liefs ♥