02/02/2022

Bright Vibes

De woorden Bright Vibes even vertalen is nog niet zo eenvoudig. Nou ja... "Bright" gaat nog wel. Dat betekent gewoon "helder". 

Maar "Vibes" dat wordt vertaald als "Vibes"!  Dat schiet niet op dus. Nog even verder zoeken... ja! Gevonden. Het betekent gewoon: "gevoel"

Helder gevoel dus. 

Bright Vibes is de naam van een site, die je een goed gevoel willen geven.

Bijvoorbeeld dit bericht:

Een groep Turkse vuilnismannen, die het zat waren dat er zoveel boeken op de vuilnisbelt belandden, heeft een bibliotheek met meer dan 6000 boeken, waaronder een kinderafdeling, opgezet.


Daar zit een heel verhaal aan vast. Als je het wilt lezen, klik dan op: BIEB

Of wat dacht je van deze:

Els en Aryan Sikkema staan al tien jaar lang elke ochtend voor hun raam in Zeist en zwaaien vrolijk naar de kinderen uit de buurt die op weg zijn naar school. Zo vrolijken ze hun dag op. klik: ZWAAI


Bij https://www.brightvibes.com/ kun je nog veel meer voorbeelden vinden.

Nu was er een kleine uitdaging: vertel een verhaal in drie woorden... Ik geef het je te doen! Drie woorden en dat is dan het hele verhaal?

Ik heb een verhaal! Komt-ie:


Broek past weer.


Jaha... dat is een heel verhaal! Toch?!!

Kun jij het ook? Een verhaal vertellen in drie woorden?

20 comments:

Karel said...

mogge Marlou
wat een pracht om de dag te beginnen , heel mooi nieuws uit Turkije en vrolijk nieuws uit Zeist
ook een mooi verhaal in 3 woorden , je broek past weer , heb je er een stukje tussen genaaid :) of ben he slanker geworden :)
geniet de dag

Lutje said...

die bibliotheek is fijn van die mannen,
zoveel boeken....
en die broek die weer past? vakantiekilo's?

miekequilt said...

Heerlijk, zulke vrolijke berichten. Mijn zin: ik ben blij.
Simpel zinnetje, maar ik word er blij van. Ik wens iedereen een blije dag!

Mormorsweb.blogspot.com said...

Gebakje maakt dik

Anonymous said...

Tof van de Turkse vuilnismannen.
Fijn dat je broek weer past.
Mijn zin: weekend is begonnen.

Jelle Droeviger said...

Mooi initiatief van die Turkse mannen. Zeker in deze tijd, dat steeds meer jongeren het lezen zijn verleerd.
.
Een verhaal in drie woorden:

Samen op weg.
.
Zij kuste hem.
.
De zon scheen.
.
De regen stopte.
.
Het kind schreide.
.
De bejaarde struikelde.
.
Het is gedaan.
.
.
Jelle Droeviger.

Bertiebo said...

Dat van die vuilnismannen vind ik echt bijzonder!!! Een verhaal in drie woorden. Ik ga er eens even over peinzen.

vilterietje said...

Broek past niet

Tine de Jong said...

Het zijn inderdaad de vibes die je gevoelens kunnen geven.Vind het ook supermooi wat die vuilnismannen hebben gedaan.Kunnen andere ook wel voorbeeld aan nemen. En ja men gooit soms ook iets weg wat herbruikbaar kan zijn. In korte verhalen ben ik niet zo goed.Ze worden altijd bij mij langer maar hier mijn zin maar is niet echt een verhaal: Vandaag hier rustdag.

Edward McDunn said...

Geweldig wat die vuilnismannen hebben gedaan hoor.
Een verhaal vertellen in 3 woorden, dat wordt een heel dun boekje.

Nicole Orriëns said...

Wat mooi allemaal! Wat doen mensen toch ook heel veel goeds. Het is goed om dat ook eens te belichten.

Sjoerd said...

Samen huwelijksdag vergeten... Maar dat is een verhaal op zich.

Rebbeltje ★ said...

Als je met heldere blik kijkt voel je de vibes ;)
En een verhaal in 3 woorden...veeg achtergrond weg :)
Mijn nieuwe hobby
https://rebbelsplaatjes.blogspot.com/
Groetjes

John said...

Ik zwaai altijd naar Cor, als hij voor z'n raam in de woonkamer zit. Hij wordt er blij van, en ik ook.

klaproos said...

:-) brighy vibes daar worden mensen gelukkig van :-)
de zon schijnt :-)
dat vind ik een heerlijk verhaal en ik wil er meer meer meer van :-)

xxx

די מריו said...

Vandaag weer vrij.

;-)

Love as always
Dimario

Jan K. alias Afanja said...

Erg leuk blog!

Carla S. said...

Lekker lui vandaag!

Dat is mijn verhaal Marloukie.

Maar wat ben jij lekker bezig! Lekker bezig Marloukie, is dus mijn volgende verhaal.

Zijn vibes niet ook (gevoels)prikkels/-vibraties/-indrukken? In voelen en gevoelens zit het al, dus goed gevoel is kort en bondig. XX Ga me nu wassen en aankleden. Gewassen en gestreken is mijn slotverhaaltje.

Jetteke said...

PC weer toegankelijk!

Hans said...

"Helder gevoel" Hans was ook druk met vertalen bezig geweest.
Van Bright Vibes wordt je inderdaad vrolijker. Hans